>
SPLIT - Nakon nagađanja o tome tko je kriv za istjecanje mazuta u more uz splitsku obalu i akvatorij koji pripada splitskom brodogradilištu, Državni inspektorat otkrio je tko je odgovoran za ekološku katastrofu. Vodopravna inspekcija Državnog inspektorata utvrdila je opasno istjecanje mazuta u prostoru Ministarstva obrane uz objekte vojarne "Admiral Sveto Letica Barba" u Splitu. Po svemu što slijedi očekuju se prekršajne mjere za odgovorne.
Nakon svih izvida posve je jasno da "Brodosplit" nije odgovoran za istjecanje mazuta u akvatoriju koji pokriva i brodogradilište.
- Još u travnju nepoznata količina mazuta iscurila je iz Lore i smjestila se, kako to kažu u jednom od podzemnih bazena, gdje se slivne vode iz Spaladium Arene i luke Lora na prolasku kroz škver slijevaju u more, i tamo mirovala dok se nisu ispraznili bazeni iz Spaladium arene nakon Europskog prvenstva u vaterpolu.
Mi smo dakle već tada primijetili male tragove mazuta nepoznatog porijekla, kontaktirali kolege iz Lore da li dolazi od njih, a što su oni negirali, i postavili svoje brane koje imamo u okviru redovitog nadzora luke posebne namjene. To se pokazalo ključnom intervencijom, jer je mazut koji je iscurio prije dva tjedna zaustavljen upravo na tim branama. Da ih nije bilo, a govorimo više od 40 tisuća litara mazuta, cijeli bi Kaštelanski zaljev bio zagađen - pojašnjavaju iz Brodosplita.
Potvrdio je ovo i sam Tomislav Debeljak, koji je za HRT rekao da se to znalo od početka jer odvod dolazi iz luke Lora koja je povezana sa Spaladium Arenom, što se vidi na karti.
- Mi smo u travnju vidjeli nekakve tragove, kao da je netko ispustio iz auta, bio je oko jedan kvadrat i o tome smo ih obavijestili. Rekli su da nije ništa, da je sve u redu, a vjerojatno su već tada znali da se dogodio taj incident. Nakon toga je došlo do ispuštanja dva velika bazena, došle su velike kiše i to je krenulo. U 9 ujutro smo obavijestili organe, stavili smo i brane - rekao je.
Da nisu njihove brane bile ondje, objasnio je da bi cijeli Kaštelanski zaljev bio zagađen, a štete bi se mjerile u milijardama. Zaštitne brane su odmah postavili, što je spasilo stvar. Kasnije su nadležne službe postavile još dvije brane, tako da je sada sve pod kontrolom.
- Nitko ne govori da je škver sav u mazutu, to je tko zna kolika tehnička šteta - rekao je.
Na pitanje koliko je vremena i sredstava potrebno da se očisti obalni dio škvera, Debeljak kaže da je to teško procijeniti.
- Da bi se došlo na neki nivo koji je u redu, treba ili sve skupa izvaditi, pa novo zabetonirati ili staviti novi materijal ili ga kompletno ispjeskariti. To su ogromne štete. Kada kupci dođu i vide da je nešto crno, kažu da neće raditi s tim škverom. To je velika šteta, ali sanirat ćemo u sljedećem razdoblju, dodao je.
Spriječili smo, kaže, hvala Bogu, ogromne štete.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev