>
  3 min. čitanja

Brodosplit opleo po Banožiću: "Do danas nam nije plaćen ni prvi prototip kojeg smo isporučili 2018.!"

Brodosplit opleo po Banožiću: "Do danas nam nije plaćen ni prvi prototip kojeg smo isporučili 2018.!"
Foto: Brososplit

Brodosplit je odlučio odgovoriti još uvijek ministru obrane Mariju Banožiću, koji je u ponedjeljak potvrdio da DORH istražuje posao izgradnje obalno-ophodnih brodova (OOB) za potrebe Hrvatske ratne mornarice (HRM). Banožić je tada prozvao vlasnika Brodosplita Tomislava Debeljaka da u javnosti iznosi neistine.

- Ti se brodovi grade u Brodosplitu devet godina i do sada je izgrađen samo jedan od planiranih pet, pri čemu su četiri trebala biti dovršena do ove godine - kazao je još uvijek ministar Mario Banožić.

"Možemo shvatiti da je netko krivo informiran, ali..."

Iz Brodosplita su oštro odgovorili na njegove tvrdnje i tako se ping-pong nastavlja:

- Možemo shvatiti da je netko krivo informiran, ali ne možemo shvatiti da se već duže od godinu dana ne uspijevamo sastati sa bilo kime relevantnim u MORH-u da pokušamo uopće razgovarati, kako bi utvrdili problem i kako ga riješiti, i to jedino sukladno zakonima i ugovoru. Poslali smo im u tih godinu dana na desetke dopisa na koje ne dobijamo odgovor. Imamo zabranu izlaska o detaljima ugovora zbog ugovora o tajnosti.

Ugovor o gradnji obalno ophodnih brodova između MORH-a i Brodosplita potpisan je u prosincu 2014., za gradnju jednog prototipa i četiri broda u seriji, i to prema kalkulacijama troškova odnosno cijenama iz 2014. MORH je prema cijenama iz 2014. do sada platio tek 70 % ukupne vrijednosti ugovora, dok prema stvarnim troškovima taj iznos pokriva samo 47 % odnosno.

FOTO/VIDEO EKSKLUZIVNO Ušli smo u hale Brodosplita gdje se grade hrvatski vojni brodovi koje Banožić ne želi!
Splitsko brodogradilište gradit će seriju ophodnih brodova, objavio je službeno Brodosplit u kolovozu 2020. godine, nakon što je konačno dvije godine prije porinut i to poslije teških porođajnih muka Omiš, zasad jedini novi brod u Hrvatskoj ratnoj mornarici poslije (u to vrijeme) 16 godina.…

Do dan danas nije u potpunosti plaćen niti prototip koji je primopredan 2018. godine. Gledajući preostala četiri broda u seriji nakon izrađenog prototipa, do 1. 2. 2022. plaćeno je samo 35,2 % njihove troškovne vrijednosti. Bitno je razumijeti da što se rokova tiče Graditelj nije smio početi graditi brodove u seriji prije izričitog naloga Naručitelja (MORH-a), a što se dogodilo tek 17.02.2020.

Pitanje vlasništva izmišljena je tema s ciljem skretanja pažnje s ključnog problema, a to je nepostojanje komunikacije između MORH-a i graditelja oko pokušaja pronalaska dogovora sukladno zakonima i odredbama ugovora, te činjenicama iz dosadašnjeg perioda gradnje brodova. Također javan je podatak da je natječajem ugovorena gradnja brodova obalne straže, a u zakonu o obalnoj straži brod obalne straže hrvatski je javni brod, označen službenim znakom Obalne straže. Tako da mora biti upisan tokom gradnje u registar brodova u gradnji, a kad ga MORH plati i postane vlasnik, može sa njime raditi što želi i ispisivati ga iz registra ili što drugo. Stoga pokrenuti sudski postupci oko vlasništva nad brodovima, samo mogućavaju daljnju odgodu donošenja odluka u smjeru okončanja projekta i prebacivanje odgovornosti na nekog budućeg ministra.

O ostalim detaljima možemo reći da smo davno i javno rekli i poslali dopisom da brodove možemo dovršiti brzo i kvalitetno na ponos Hrvatske, Splita i nas samih, no za gradnju broda potreban je i graditelj i kupac.

U vezi prodaje brodova trećim osobama, tu ideju je iznio osobno sam Ministar u medijskom obraćanju 20.4.2023. g. Mi smo stava da to nije dobra ideja, zbog sigurnosti RH, ali ako Ministar inzistira na tome, i to je jedna od opcija rješavanja problema - poručili su iz Brodosplita.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Debeljak: “Zbog Banožićevih laži, pet modernih ophodnih brodova pred prodajom su strancima!”
Zbog Banožićevih laži i opstrukcija pet modernih obalnih ophodnih brodova pred prodajom je strancima umjesto da završe u Hrvatskoj ratnoj mornarici, izjavio je vlasnik Brodosplita Tomislav Debeljak za tiskano izdanje tjednika Nacional. Najavljujući debakl projekta započetog još 2014., Debeljak je p…
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.