>
UMAG – Što trgovački brodovi koji bi trebali u luku Koper rade na sidru debelo u hrvatskim teritorijalnim vodama, pita se predsjednik Udruge profesionalnih ribara Mare Croaticum Daniele Kolec.
Fotografije je objavio na svom Facebook profilu pa dodaje kako usidreni brodovi zbog bure nisu mogli uploviti u Koper zbog čega se sidre van Umaga. “Po nekim pravilima to sidrenje bi valjalo nadzirati i naplaćivati što se vjerojatno ne radi .Još jedan dokaz kakvi smo mi dobri susjedi.”, naglašava Kolec.
Prema važećem Pomorskom zakoniku, u članku 21. stoji:
1. Pod neškodljivim prolaskom plovnog objekta razumijeva se plovidba teritorijalnim morem Republike Hrvatske bez uplovljavanja u neku njenu luku otvorenu za međunarodni promet, ili plovidba radi uplovljavanja u takvu luku, ili u luku u kojoj je brodogradilište u kojemu će plovni objekt biti popravljen, odnosno radi isplovljenja iz nje u gospodarski pojas, uz uvjet da se ne narušava mir, red ili sigurnost Republike Hrvatske.
2. Neškodljivi prolazak strani plovni objekt mora obaviti najkraćim uobiĉajenim putem, bez prekida i odgode.
3. Zaustavljanje i sidrenje stranoga plovnog objekta koji se koristi pravom neškodljivog prolaska dopušteno je samo ako je prouzroĉeno događajima koje nalaže redovita plovidba, odnosno viša sila ili nevolja na moru, ili radi pružanja pomoći ljudima, plovnim objektima ili zrakoplovima u opasnosti ili u nevolji.
4. U slučajevima iz stavka 3. ovoga članka, strani plovni objekt dužan je odmah obavijestiti službu nadzora i upravljanja pomorskim prometom.
– Što ako dođe do neke havarije, zagađenja mora i slično, a ti brodovi trebaju u susjednu zemlju? Od njih Hrvatska nema ništa. Tko plaća troškove – ta kompanija, Slovenija, ili mi? – pita se Kolec.
D.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev