>
  3 min. čitanja

Butković: "Jedina smo zemlja u EU koja je uz postojeći, Mediteranski i Rajna-Dunav koridor, išla na dodatna dva"

Butković: "Jedina smo zemlja u EU koja je uz postojeći, Mediteranski i Rajna-Dunav koridor, išla na dodatna dva"
Foto: Vlada RH

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković gostovao je u središnjem Dnevniku HTV-a gdje je govorio o ulaganjima u prometnu infrastrukturu istaknuvši pritom važnost odluke o izmjeni Uredbe o Transeuropskoj prometnoj mreži.

Nakon postignutog dogovora Europskog parlamenta i Vijeća o izmjenama TEN-T Uredbe (Uredbe o Transeuropskoj prometnoj mreži), Republika Hrvatska će, uz postojeća dva prometna koridora (Mediteranski koridor i koridor Rajna - Dunav), biti dodatno pozicionirana na još dva - Baltičko more-Jadransko more i Zapadni Balkan-Istočni Mediteran.

- To je povijesna odluka za nas u Hrvatskoj budući da smo jedina zemlja u EU-u koja je s dva koridora išla na dodatna dva, uz postojeći Mediteranski i Rajna-Dunav, došli smo na još dva. Jug zemlje nije bio niti na jednom koridoru, a sad smo dobili priključak do Splita, uključujući i Split koji je ušao na popis osnovnih luka. To je 430 kilometara novih pruga i 410 kilometara novih cesta, uz postojeću cestovnu i željezničku infrastrukturu na postojećim koridorima - rekao je Butković.

Radi se o odluci, rekao je ministar, koja nam je omogućila da nastavimo investicijski ciklus u prometnu infrastrukturu, koristeći europske fondove.

- Naravno postoje rokovi do kad mi to moramo izgraditi, osnovna mreža do 2030. godine, proširena do 2040. godine i sveobuhvatno do 2050. godine. Nama je niz cestovnih i željezničkih pravaca išao na sveobuhvatnu mrežu. Otvorili smo sebi mogućnost da te investicije koje nismo realizirali uspijemo što prije realizirati - rekao je.

Restrukturiranjem samoga duga, rekao je Butković, stvorili smo mogućnost da se dodatno zadužimo i da iz refinanciranja stvorimo prostor da idemo u završetak npr. Jadransko-Jonskog koridora, a to su autocesta Križišće-Žuta Lokva i Metković-Dubrovnik.

- Mi ćemo zajedničkim snagama - europskim fondovima, povoljnim kreditnim aranžmanima i našim državnom proračunom koji je sve stabilniji moći realizirati sve te investicije - poručio je ministar.

Uz to ostaje još nekoliko brzih cesta.

- Raspisan je natječaj za spoj Požege na autocestu, tu je Iločka transverzala, Srijemska transverzala, Vukovarska obilaznica, Zagvozd-Imotski, niz brzih cesta u Zagorju, završetak do Koprivnice i Virovitice, niz brzih cesta gdje pojedina županijska središta na kontinentu nismo spojili s autocestom. Za to su planirana određena zaduženja, a dio će financiran iz europskih sredstava - rekao je.

Kroz desetak godina bit će obnovljen veći dio željezničke infrastrukture

Govoreći o željezničkoj infrastrukturi i ulaganjima u nju, Butković je napomenuo kako se "objektivno nije moglo istovremeno graditi autocestovnu infrastrukturu, luke na Jadranu, zračne luke i željezničku infrastrukturu jer Hrvatska nema tu financijsku moć".

U narednih desetak godina, uvjerava Butković, predstoje najveća ulaganja u željezničku infrastrukturu, a neka su već i krenula.

- Sad već imamo milijardu i pol eura ulaganja, ovih dana je raspisan natječaj za obnovu kompletne pruge Knin-Zadar, raspisan je veliki natječaj od 600 milijuna eura za Dugo Selo-Novska, sve te investicije polako kreću. Trebat će nam desetak godina da to sve izradimo, to su veliki i složeni projekti - rekao je Butković.

Dodao je da će se paralelno s glavnim pravcima graditi regionalna i lokalna mreža kako bi građani mogli na posao ili u školu putovati vlakom. To već funkcionira oko Zagreba jer su te pruge obnovljene.

Kaže da neće davati nerealna obećanja, ali uvjeren je da će se kroz desetak godina obnoviti veći dio željezničke infrastrukture.

Novi sustav naplate cestarine

U srpnju su otvorene ponude za natječaj vrijedan 100 milijuna eura - za novi sustav naplate cestarine. Prijavilo se 10 ponuđača, mahom stranaca, među njima je i jedna hrvatska tvrtka.

Evaluacija pristiglih ponuda je pri kraju. Butković je rekao kako će odluka o odabiru biti poznata kroz 10 dana.

- Nakon toga će biti žalbeni postupak. Vjerujem da ćemo kroz 2024. krenuti u implementaciju novog sustava - rekao je Butković dodajući kako vjeruje da se cijeli postupak neće dodatno prolongirati.

A.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.