>
  3 min. čitanja

Danko Končar: "Brodotrogir ugovorio jedan od najznačajnijih poslova u brodogradnji"

Danko Končar: "Brodotrogir  ugovorio jedan od najznačajnijih poslova u brodogradnji"
Foto: Brodotrogir Cruise

U brodogradilištu Brodotrogir Cruise, u vlasništvu poduzetnika Danka Končara, potpisan je ugovor za švicarskog vlasnika, za projekt 'Vella', izgradnju luksuzne 130 metara dugačke jahte s helidromom, vrijedne preko 100 milijuna eura. Ovaj projekt dat će novi zamah brodogradilištu, kako ističe vlasnik Danko Končar.

Ugovor s naručiteljem potpisan je prošloga tjedna i omogućit će izlazak iz predstečajnog postupka kojeg je Uprava Brodotrogira i Hrvatske brodogradnje Trogir pokrenula 2019. zbog teškoća u poslovanju.

Danko Končar, vlasnik, član Uprave i jedan od dvojice direktora Brodotrogir cruisea, rekao je da je novi ugovor sada nastavak priče o transformaciji brodogradilišta koje je preuzeo 2013., kada je ondje zatekao dosta loše stanje.

Foto: Brodotrogir Cruise

- Riječ je ugovoru o gradnji skupocjene luksuzne jahte za jednog švicarskog državljanina. On je prethodno imao potpisan ugovor s Brodosplitom, no raskinuli su taj ugovor jer je došlo do nekih nesuglasica te je on odlučio graditi brod negdje drugdje, izvan Hrvatske. Međutim, kako su u njegovu timu za izradu projekta broda osim Engleza sudjelovali i Hrvati, konstruktori brodova i dizajneri, uspjeli su ga nagovoriti da se ipak vrati u Hrvatsku i tako je došao do nas. Naravno, prije toga su njegovi ljudi obišli brodogradilišta u Turskoj, Poljskoj i Španjolskoj i cijeloj Europi, ali odluka je pala da to ipak bude u Brodotrogir cruiseu, zbog čega smo mi izuzetno zadovoljni -  kaže Danko Končar za Nacional.

Početni ugovor za projekt radnog naziva „Vella“ potpisan je na iznos od blizu 17 milijuna eura, a taj se ugovor odnosi na izgradnju trupa koji će biti izrađen od čelične konstrukcije s aluminijskim nadgrađem.

- Nakon toga kreće se u izgradnju interijera, a ukupna cijena jahte penjat će se preko 100 milijuna eura. Za taj dio angažirat ćemo, naravno, kooperante, no sve će se raditi u Brodotrogir cruiseu. Značajno je i to da su jahtu konstruirali i hrvatski stručnjaci, s engleskim konstruktorom koji se preselio u Hrvatsku i s našima radio na tom projektu. Ovo je trenutno jedan od najznačajnijih poslova za posrnulu hrvatsku brodogradnju, a Brodotrogir cruise postaje jedino brodogradilište koje radi bez ozbiljne pomoći države - ističe Končar.

Jahta vrijedna 100 milijuna eura u cijelosti će biti izgrađena u Brodotrogir cruiseu, a u timu za izradu projekta broda osim Engleza sudjelovali su i hrvatski konstruktori.

Naime, Brodotrogir cruise radi bez kredita, izuzev kredita HBOR-a u iznosu nešto većem od pet milijuna eura koji je tvrtki uz jamstvo Vlade Republike Hrvatske odobren za financiranje izgradnje i opremanja jednog servisnog broda i za gradnju trupa drugog istog takvog broda za norveškog naručitelja Moen Marin.

Kako je objasnio direktor i član Uprave Brodotrogir cruisea Mateo Tramontana, riječ je o brodovima na hibridni pogon dužine 24 metra, namijenjenim servisiranju i održavanju ribogojilišta u Sjevernom moru i Atlantskom oceanu. Ti brodovi, slično kao i 130-metarska jahta koju će graditi, imaju čelični trup s aluminijskim nadgrađem.

Norveški investitor za drugi brod najprije je naručio samo gradnju trupa, no naknadno je ugovoreno i kompletno opremanje broda. Trenutno pregovaraju i o gradnji trećeg takvog broda za istog naručitelja, a već je ugovorena i gradnja dvaju katamarana dužine 15 metara.

U trogirskom brodogradilištu u tijeku je i gradnja dviju jahti, dužine 41 i 53 metra, remonti nekoliko jahti, kao i remonti više 50-metarskih mini kruzera u vlasništvu brodovlasnika iz Krila Jesenice.

No izgradnja projekta Vella, to jest 130-metarske luksuzne jahte s helidromom, svakako je najveći i najskuplji projekt Brodotrogir cruisea koji će tom brodogradilištu zasigurno otvoriti perspektivu i za druge slične projekte. Za potrebe novog projekta Končar najavljuje da će, pored njihovih 150 radnika, biti potrebno angažirati i dodatnu radnu snagu i kooperante, piše Nacional.

I.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.