>
  2 min. čitanja

Danska akcija protiv piratstva potresla čelnike pomorstva Gvinejskog zaljeva

Danska akcija protiv piratstva potresla čelnike pomorstva Gvinejskog zaljeva
Foto: Wikimedia

Intenzivna rasprava izbila je nakon nedavnog raspoređivanja danske fregate u patrolu protiv piratstva u Gvinejskom zaljevu, što je rezultiralo smrću četiri pirata i zarobljavanjem još četiri.

Zapadnoafrički obrambeni analitičari smatraju da je incident odlučujući trenutak u razvoju pomorske sigurnosne situacije u Gvinejskom zaljevu. Ovo je prvi put da je strana mornarica pribjegla smrtonosnoj sili u obračunu s piratima u regiji.

Operacija se dogodila 25 do 30 nautičkih milja južno od teritorijalnog mora Nigerije. Nekoliko međunarodnih pomorskih udruga pohvalilo je odgovor Danaca na potencijalnu piratsku aktivnost; međutim, akcija je dobila mješovitu reakciju unutar nekih zapadnoafričkih zemalja.

Nigerijska udruga za pomorsko pravo (NMLA) bila je prva koja je izrazila zabrinutost zbog incidenta. Prema nigerijskim novinama Punch, vodstvo NMLA-e pozvalo je na neovisnu istragu koja bi ispitala točnu lokaciju incidenta kako bi se očuvao suverenitet Nigerije.

– Udruga podržava sve napore da se Gvinejski zaljev oslobodi piratstva, pomorskih prekršaja i svih oblika kriminala. Međutim, zabrinuta je za svetost suvereniteta Nigerije, primjenu vladavine prava i poštivanje protokola pri angažmanu u vezi s trenutnim incidentom i nastajajući sigurnosni režim u Gvinejskom zaljevu – stoji u priopćenju NMLA.

Dr. Ifesinachi Okafar-Yarwood, vodeći stručnjak za pomorsku sigurnost u Gvinejskom zaljevu, postavlja pitanje može li danska intervencija utjecati na prirodu piratskih napada u budućnosti.

– Može li to dovesti do porasta nasilja, kao što je bio slučaj u Somaliji, što će opravdati pritisak na odgovor u stilu Somalije? – pita dr. Okafor.

Kada male zemlje poput Danske pružaju sigurnost Gvinejskom zaljevu, što to govori o imidžu Nigerije?

Usred rasprave o ulozi međunarodne mornarice u operacijama protiv piratstva, lokalne vlasti u regiji moraju se složiti oko toga da se potrebno suočiti sa stvarnošću.

Danima prije nego što se dogodio danski incident,Florentina Ukonga, izvršna tajnica Komisije za Gvinejski zaljev (GGC) sa sjedištem u Angoli, požalila se da je njezina organizacija dosljedno iskusila nedostatak političke predanosti čelnika zemalja članica oko ovog problema.

Među ostalim izazovima, istaknula je koliziju zakona o sigurnosti i sigurnosti na moru u zemljama GGC-a.

– Na primjer, neke zemlje nemaju zakone o piratstvu; kad se gusari uhvate, dovedu ih do obale i puste. Ali ne želimo da se to ponovi. Nigerija je dobila Zakon o suzbijanju piratstva iz 2019. i mi predlažemo kodeks ponašanja koji bi trebao obvezivati ​​kriminalce kada budu uhvaćeni – rekla je je Ukonga.

Dr. Dakuku Peterside, bivši ravnatelj Nigerijske agencije za pomorsku administraciju i sigurnost (NIMASA), još je jedan pomorski stručnjak za Gvinejski zaljev koji je vršio pritisak na lokalno rješenje za nesigurnost u regiji.

U ožujku, tjedan dana nakon što je Danska odlučila poslati fregatu da patrolira Gvinejskim zaljevom, Dakuku je napisao emotivno pismo u nigerijskim novinama Premium Newspaper gdje je kazao da će nastavak disfunkcije upravljanja u Gvinejskom zaljevu imati dalekosežne implikacije na status, status i suverenitet zapadnoafričkih naroda. Prema dr. Dakukuu, to bi bilo najizraženije za Nigeriju, najveće gospodarstvo u toj afričkoj regiji.

– Kada male zemlje poput Danske pružaju sigurnost Gvinejskom zaljevu, što to govori o imidžu Nigerije kao afričkog gospodarskog diva? – upitao je dr. Dakuku.

– Nigerija je u nedavnoj prošlosti izgradila jaku reputaciju regionalne sile unutar zapadne Afrike. Ali s trenutnim valom nesigurnosti i piratstva, ovaj ugled postupno nestaje. Krajnje je vrijeme da Nigerija surađuje sa sestrinskim zemljama oko Gvinejskog zaljeva kako bi osigurala odgovarajuću sigurnost za pomorski sektor – zaključio je dr. Dakuku.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Nigerija kreće u rat s piratima – U tome će im pomoći turski patrolni brodovi
OTKUPNINE PIRATIMA Tko ih upće plaća?
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.