>
Rast cijena sirovina i prijevoza utjecao je i na porast troškova u građevinskom sektoru. A mogla bi naglo skočiti i cijena Pelješkog mosta, jer je dio izvođača radova već najavio dodatne financijske zahtjeve.
Radovi na Pelješkom mostu idu punom parom, a prva vozila preko mosta bi trebala voziti već u ožujku iduće godine. No pitanje je hoće li se ta najava obistiniti budući da se pojavila informacija kako su kineski i austrijski izvođači radova zatražili nadoplatu radova s obzirom na drastičan i nagli porast cijena građevinskog materijala.
Jutarnji list piše kako su kineska kompanija CRBC i austrijski Strabag najavili Hrvatskim cestama financijske zahtjeve, a očekuje se da bi to uskoro mogao napraviti i grčki Avax. Navodno su već napravljeni preliminarni izračuni dodatnih troškova prema kojima bi Hrvatske ceste kao investitor trebale platiti dodatnih oko 450 milijuna kuna, što je više od 20 posto ukupne vrijednosti ugovora.
U dodatne troškove, između ostalog, uračunato je povećanje cijena čelika, utjecaj pandemije, povećanje cijena radne snage, ali i veće cijene avionskih karata za kineske radnike koji se vraćaju kući. Kineskoj kompaniji zbog pandemije već je odobreno produljenje roka završetka radova za šest mjeseci pa se dodatni financijski zahtjevi zbog pandemije smatraju neosnovanim.
Ministarstvo prometa zasad se nije službeno oglasilo o financijskim zahtjevima izvođača radova, no neslužbeno se doznaje kako u Vladi ovaj dodatni izračun troškova smatraju prenapuhanim i neoprvadanim te ga tumače kao želju pojedinaca da u posljednji trenutak, uoči završetka radova, naplate dodatni novac koji im ne pripada.
K.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev