>
Novi golemi problemi za Brodosplit i njegova vlasnika Tomislava Debeljaka. Sud je blokirao njihov 162 metra dug putnički jedrenjak Flying Clipper zbog dugova, a ruska banka s kojom posluju je pod sankcijama.
Brod se trenutačno nalazi pod navozima Brodosplita i ne smije isploviti.
– Zaustavljen je zbog neplaćanja računa trgovačkom društvu iz Ujedinjenog kraljevstva. Radi se o iznosu od milijun i 240 tisuća kuna duga za isporučene odore za članove posade broda – rekla je Franka Buzov, predsjednica Trgovačkog suda u Splitu.
Brodosplit je još 2015. započeo izgradnju ovog jedrenjaka po nalogu norveškog investitora. Trebao je to biti luksuzan putnički jedrenjak, ali investitor nije bio zadovoljan poslom, pa se povukao i ostavio ga brodogradilištu. Sve se tada rješavalo sudskim postupkom, Brodosplit ga danas želi prodati, ali u tome ne uspijeva, objašnjava novinarka Sofija Preljvukić u prilogu za Dnevnik Nove TV.
Tomislav Debeljak, vlasnik trgovačkog društva Brodosplit, ima čitavu listu tvrtki preko kojih vodi brodogradilište, a za 20-ak od njih FINA je predložila stečaj. On je kupio škver prije devet godina, i tamo se nadaju da će se sve uspjeti platiti i izgladiti. Vlada je pri kupnji uložila ogroman novac u restrukturiranje Brodosplita.
– Uloženi novac je milijardu i pol kuna – rekao je Pavle Matošić, iz Nezavisnog sindikata Brodosplit.
Upletenost hrvatske Vlade tu ne prestaje, jer Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) putem kreditnih jamstava stalno financijski potpomaže opstanku različitih trgovačkih društava. “U slučaju kraha Brodosplita, izloženost HBOR-a je oko 70 milijuna eura“, rekao je Zdravko Marić, ministar financija. S druge strane, iz sindakat javljaju da im je zarobljeno oko 60 milijuna eura na računu u VTB banci, koja je trenutačno pod sankcijama.
U Splitu i mnogi političari ističu da se premalo brodova gradi, te da su i ophodni brodovi odavno premašili rokove. Međutim, Ivica Puljak i niz splitskih političara nisu bili raspoloženi raspravljati o ovim pitanjima pred kamerama.
Je li na djelu domino-efekt financijski isušenog splitskog škvera, u ovom trenutku nije poznato, nije zanimljivo da DIV Brodogradnja, tvrtka-kćer DIV grupe, koja drži 99 posto dionica Brodosplita, nije blokirana.
Prema podacima s Poslovna.hr i zadnjim javno objavljenim financijskim izvješćima, DIV grupa imala je oko 760 zaposlenih, ukupne prihode od gotovo pola milijarde kuna i ostvarenu neto dobit od blizu 40 milijuna kuna. Pretprošle godine, iskazuju podatke s Poslovna.hr, DIV grupa imala je 543 milijuna kuna dugoročnih i 314 milijuna kratkoročnih obveza.
Da su brodu oduzete svjedodžbe i da mu je zabranjeno isplovljavanje na zahtjev Trgovačkog suda u Splitu, potvrđeno je Novom listu iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
Koristi li Uprava Brodosplita situaciju s Rusijom kako bi izvukla novac od države?
Ćorić: Budućnost brodogradilišta je u dohodovnim nišama
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev