>
Na suđenju jedanaestorici bivših menadžera Uljanik grupe na Županijskom sudu u Rijeci svjedočio je direktor “3. maja” Edi Kučan koji je potvrdio da riječko brodogradilište ima vlastitu panel liniju koja može sasvim funkcionalno služiti za zavarivanje debljih i tanjih limova.
Za spornu panel liniju koju je “3. maju”, pred kraj programa restrukturiranja riječkih navoza, preprodao Uljanik s obzirom na to da je originalno nabavljena za potrebe pogona u Vodnjanu, Kučan je ponovio da je tu opremu riječko brodogradilište fizički preuzelo tek u stečajnom postupku Uljanikovog društva Proizvodnja opreme, da je razmontirana i uskladištena u dijelovima te da riječko brodogradilište na istoj nije nikad zavarivalo zato što ta preuzeta panel linija nije kompletna, piše Novi list.
Prema onom što mu je poznato, nedostaju neke bitne komponente, poput softvera, a zašto je tome tako odnosno zašto ta automatska linija za zavarivanje nije operativna, odgovorio je da ne zna, navodi Novi list.
Trećemajski direktor ustvrdio je da bi, prema informacijama koje su prikupili, između ostalog i od samog dobavljača te opreme, tvrtke IMG, trebalo nekoliko stotina tisuća eura da bi se ta panel linija mogla kompletirati, montirati i staviti u pogon, a “3. maj” tih novaca nema, ustvrdio je Kučan.
Pokušalo se i s njezinom prodajom, ali dosad ti pokušaji nisu urodili plodom.
- Sigurno je da bi IMG-ova panel linija, koja je novija i specijalno projektirana za zavarivanje tanjih limova, bila kvalitetnija i pružala bolje rezultate u odnosu na našu postojeću liniju za zavarivanje, ocijenio je Kučan, ali je isto tako dodao da je “3. maj” odradio posao na gradnji luksuznog polarnog kruzera Scenic Eclipse II sa starom panel linijom, kao što se ista koristi i za neke druge projekte gdje su u pitanju tanji limovi. Na upit tužitelja Igora Bijelića, Kučan je ustvrdio da se nikad nije sanirala trasa staze za veliku, 300-tonsku Kruppovu dizalicu, baš kao što nikad nije uložilo u trećemajski sustav odvodnje otpadnih voda za što su bila osigurana sredstva u programu restrukturiranja riječkog brodogradilišta - dodao je Kučan.
Vezano uz sporan prijeboj potraživanja u iznosu od 104 milijuna kuna koje je “3. maj” imao prema Uljanik brodogradilištu tako da su riječkom brodogradilištu prenesene dionice na “single ship” kompanijama USS 12 i USS 13 odnosno brodovima za rasuti teret Veruda i Stoja, Kučan je kazao kako se s tom činjenicom upoznao silom prilika, kad je u proljeće 2019. godine ponovno postao direktor “3. maja”.
Potvrdio je da je riječ o 40-postotnom vlasništvu “3. maja” na tim brodovima te da prema izvješćima koje dobivaju od pulskog brodara, Alpha Adriatica odnosno ex Uljanik plovidbe, ti brodovi odnosno kompanije posluju korektno i pozitivno, ali da su brodovi i dalje opterećeni hipotekama te da postoje dugovanja i gubici iz ranijih godina. Na daljnje upite po tom pitanju, Kučan je zaključio da nije detaljnije upoznat s bilancama tih društava, kao i da po struci nije “financijaš”.
I.N.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev