>
Povezivao bi Dansku i Njemačku i sadržavao željezničku i cestovnu infrastrukturu, javlja Euronews.
Danski kralj Frederik X. svečano je danas otvorio prvi element budućeg tunela od 18 kilometara ispod Baltičkog mora. Povezat će južnu Dansku sa sjevernom Njemačkom i pridonijeti zelenoj tranziciji transportnog sektora.
Tunel Fehmarnbelt, čije se otvaranje očekuje 2029., skratit će putovanje iz Danske u Njemačku sa sadašnje 45-minutne vožnje trajektom na samo sedam minuta vožnje vlakom.
Povezivat će Roedby na danskoj strani s Puttgartenom u Njemačkoj , s daljnjim vezama cestom i željeznicom do središnje Europe i nordijskih zemalja.
Frederik je otkrio ploču na ulazu u prvi dio tunela od 217 metara, koji će kasnije ove godine biti potopljen na morskom dnu na danskoj strani.
Tunel će uključivati elektrificiranu željezničku prugu, a nakon završetka radova netko će automobilom moći prijeći Baltičko more za 10 minuta preko ceste u četiri trake. Vlakom ste još brži i put je prevaljen za svega 7 minuta.
Tunel će se sastojati od 89 betonskih elemenata koji se grade u posebnom objektu u Roedbyhavnu na Lollandu u Danskoj, koji je sada prozvan ajvećim gradilištem u Sjevernoj Europi.
Veza Fehmarn koštat će 55.1 milijardu danskih kruna (4.8 milijardi eura). Danska vlada će odlučiti o naplati cestarine za tunel u kasnijoj fazi.
Posljednjih godina Danska je izgradila cestovne i željezničke veze sa susjednom Švedskom i između dva velika danska otoka.
Así se construirá el TÚNEL DE FEHMARNBELT, el túnel sumergido más lago del mundo que unirá Alemania 🇩🇪 y Dinamarca 🇩🇰, separados por 18 km.
— Curro Lucas (@curro_lucas) November 26, 2023
📹 FemernAS pic.twitter.com/LDA4SxSZS8
The first #tunnel element of the Fehmarnbelt link between #Denmark and #Germany has been completed - Congratulations to all those involved!
— CINEA🇪🇺 (@cinea_eu) June 17, 2024
The #EU #CEFTransport programme is supporting the project with over €1 billion.#EUGreenDeal pic.twitter.com/QqKfrpriva
J.T.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev