>
Hrabrost ipak nije ludost pa je ovaj novi remorker plovio čak 78 dana iz Vijetnama obilazeći Afriku da izbjegne projektile hutista koji već mjesecima napadaju brodove u Crvenom moru!
Potrebe za žurbom i srljanjem u ralje raketa u Crvenom moru nije bilo!
- Tegljač je kupljen u Vijetnamu, radi se o novogradnji izgrađenoj prema našim zahtjevima i mogućnostima. Ugovor je potpisan koncem lanjskog lipnja, a tehničku prihvatljivost potpisali smo početkom prosinca. Brod je krenuo iz Vijetnama još trećeg dana siječnja, da bi u Split stigao 21. ožujka, nakon 78 dana navigacije. Dokumentacija o isporuci potpisana je po dolasku broda doma - za Otvoreno more je otkrio Željko Samaržija, predsjednik Brodospasove Uprave.
Tegljač je vrijedan oko 6,5 milijuna eura, a financiran je kreditom na deset godina. Nekidan je upisan u Upisnik brodova koji vodi splitska Lučka kapetanija. Zastava Svetog Vincenta i Grenadina, pod kojom je "Hrabri" oplovio pola svijeta, ustupa mjesto hrvatskom barjaku.
Izgrađen je u brodogradilištu Song Cam u vijetnamskom Haiphongu. Radi se o škveru u vlasništvu čuvenog nizozemskog graditelja Damen Shipyard Group iz Gorinchema. Direktor Samaržija posebno naglašava tegljačevu vučnu silu od 62 tone, postignutu na testiranju na Dalekom istoku.
"Hrabri" je dug 28 i širok 11 metara, ima 299 bruto tona i dva Caterpillarova dizelska stroja ukupne snage 3.804 kilovata. Lani je građen u klasi Bureaua Veritas (BVT).
U floti Brodospasa sada je – zajedno s "Hrabrim" – ukupno 10 tegljača, tri broda za opskrbu naftnih platformi i dva transportera. Zadnja prinova zabilježena je još 2009., ali je zadnja novogradnja bila prije pune 34 godine - trogirski brodograditelji predali su tada Splićanima blizance "Jakog" i "Smjelog".
Novi će tegljač "Hrabri" raditi u Pločama u teretnoj luci!
J.T.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev