>
  4 min. čitanja

Gdje je zapelo s obalnim ophodnim brodovima koje gradi Brodosplit? Nema novca, nema ni komunikacije

Gdje je zapelo s obalnim ophodnim brodovima koje gradi Brodosplit? Nema novca, nema ni komunikacije
Foto: Morski HR

Glavni uvjet je da se dogovore oko cijene. Ministarstvo i brodogradilište prije dvije godine potpisali su ugovor o povećanju cijene za 10 posto za što MORH tvrdi da je najveći zakonski iznos. Škver smatra da su brodovi sada skuplji čak 79 posto, zbog poremećaja na globalnim tržištima materijala. Ministarstvo tu cijenu ne priznaje

Hoće li ikada zaploviti obalni ophodni brodovima koji se za Ratnu moranircu grade u splitskom brodogradilištu? Kako sada stvari stoje – teško, jer nema dogovora Ministarstva obrane i Brodosplita oko cijene. Nema novca, nema brodova, a kako doznajemo nema ni komunikacije, javlja RTL.

FOTO/VIDEO EKSKLUZIVNO Ušli smo u hale Brodosplita gdje se grade hrvatski vojni brodovi koje Banožić ne želi!
Splitsko brodogradilište gradit će seriju ophodnih brodova, objavio je službeno Brodosplit u kolovozu 2020. godine, nakon što je konačno dvije godine prije porinut i to poslije teških porođajnih muka Omiš, zasad jedini novi brod u Hrvatskoj ratnoj mornarici poslije (u to vrijeme) 16 godina.…

Ministarstvo obrane naručilo ih je od Brodosplita još 2014. Isporučen je tek jedan, a četiri se i dalje grade. Kad će biti gotovi ne zna se jer MORH i škver komuniciraju više preko medija nego međusobno.

- Poslovna komunikacija, rekao bih gotovo da je nema. Volio bih da ministar posebno to razumije, mi njega ne gledamo kao političara, on je direktor. I on kao takav bi morao smoći snage sjesti, koliko god su razmišljanja različita, sjesti i argumentirano obaviti sastanak gdje je tu kraj - kaže Darko Pappo, član Uprave DIV Grupe.

Foto: Morski HR

Još uvijek aktualni ministar Mario Banožić nije htio pred novinare, a ovako je govorio prošli tjedan o sastanku s Bodosplitom.

- Ne pada mi na pamet naći se naći s nekim iz Brodosplita ili Debeljakom, a da za to Državno odvjetništvo ne zna za taj moj potez. Treba nam jasan odgovor od Debeljaka jesu li u stanju završiti brodove - isticao je ministar.

Foto: Morski HR

U škveru tvrde da jesu, ali čekaju novac. Upitani kada mogu isporučiti prvi brod, kažu:

- Prvi brod je u fizičkoj gotovosti otprilike 87 posto. On bi do kraja mogao biti isporučen, ispitan, ono što najviše vremena treba je samo ispitivanje. Tako da do kraja godine, a onda svaki drugi u razmaku svaka tri mjeseca.

Foto: Morski HR

Glavni uvjet je da se dogovore oko cijene. Ministarstvo i brodogradilište prije dvije godine potpisali su ugovor o povećanju cijene za 10 posto za što MORH tvrdi da je najveći zakonski iznos. Škver smatra da su brodovi sada skuplji čak 79 posto, zbog poremećaja na globalnim tržištima materijala. Ministarstvo tu cijenu ne priznaje.

Iako je zadnjim izmjenama Ugovora o gradnji regulirano povećanje cijene 10% te definiran novi plan gradnje i rokovi isporuke, Graditelj je ponovno tražio povećanje cijene te jednostranim odlukama narušio dinamiku gradnje i rokove isporuke brodova.

Koji su, dok su u izgradnji – vlasništvo brodogradilišta tvrdi član Uprave. Ne dođe li do dogovora, moguća je i prodaja.

Foto: Morski HR

- To nije niti želja i namjera prodavati, ali ukoliko ne postoji s druge strane zainteresiranost druge strane da se projekt dovede do kraja je da se nađe zainteresirani kupac - navodi Pappo.

Ministarstvo obrane Brodosplitu do sad je platilo 70 posto vrijednosti ugovora iz 2014. što je danas za brodogradilište – manje od pola stvarne vrijednosti brodova.

Foto: Morski HR

Podsjetimo, Morski HR je prije pola godine dobio dozvolu i ekskluzivno ušao u hale Brodosplita gdje se grade sporni ophodni brodovi. Do danas, izgleda da se nije ništa promijenilo. Ako još niste, pogledajte snimke.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

MORH demantira Brodosplit: “Ispunili smo sve financijske obaveze i činimo sve kako bi došlo do završetka gradnje i opremanja ophodnih brodova!”
Nakon što smo ušli u halu Brodosplita gdje su se gradila preostala 4 ophodna broda za Hrvatsku ratnu mornaricu, ali je gradnja zbog niza okolnosti stala, upit smo za komentar poslali Ministarstvu obrane, koje se javilo s demantijem iznsenih tvrdnji iz splitskog škvera. Priopćenje MORH-a prenosimo u…
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.