>
HVAR - Naftna mrlja po hvarskim uvalama donekle se raščistila, nakon što je 25. travnja iscurilo više od 15 tona goriva iz raspadnutog rezervoara benzinske pumpe u Križnoj luci.
Intenzivno čišćenje se i dalje nastavlja, a za vikend je održan i sastanak s ljudima iz INA-e.
Djelatnici specijalizirane tvrtke uz pomoć vatrogasaca, djelatnika Lučke kapetanije i Nautičkog centra Hvar nastavljaju s intenzivnim radnjama u čišćenju Križne luke. Nastavljeno je čišćenje hvarske luke. U Hvar su danas stigli i djelatnici Javne ustanove More i krš koji će dodatno istražiti posljedice izlijevanja na području Paklinskih otoka.
- Dogodilo se što se dogodilo. Krenulo se u sanaciju čitavog područja, a sve su sanirali i vatrogasci. Bili su iz lučke uprave. Došao je CIAM, došli su specijaliziranim vozilom, pročišćvali more i stavili plutače - kazao je za Morski HR gradonačelnik Hvara Rikardo Novak i demantirao prethodne napise o tome da će pokrenuti peticiju o zabrani ponovnog pokretanja pumpe, što je ideja koja je krenula od građana Hvara, a ne samog gradonačelnika.
- Ponegdje se još vide fleke, i tko to može zaustaviti kad kurenat more nosi na sve strane - kaže hvarski gradonačelnik i potvrđuje da se čistilo gdje god se gomilao sloj ugljikovodika.
- Na teren je stiglo puno ljudi, iz kapetanije su došlo s termovizijskim kamerama na dronovima, došli su ljudi iz INA-e, naime oni su angažirali sve što su mogli angažirati, svi zajedno smo u sanaciji. Čeka se Državno odvjetništvo s procjeniteljima štete koji će točno procijeniti što se dogodilo - dodaje.
Treba li na toj lokaciji više biti benzinska postaja?
- Tamo mora biti benzinska postaja, ali mora biti u skladu sa zakonima. Trebaju se iz zemlje izvaditi stari spremnici. Trebaju naručiti nove tankove, to mora INA napraviti. Mi smo pred samu sezonu i moramo imati benzinsku stanicu u Hvaru. U Križnoj Luci je predviđena pumpa, ali na drugoj lokaciji, da može zadovoljiti i morski dio i za automobile.
A što se tiče štete, ona je površinska i to ne može doći dolje. Ja još nisam vidio mrtvu ribu u moru. Sunce pomaže da što više ugljikovodika hlapi. Radi se o dizelu, pa treba znati da je šteta velika i kad litra ulja ide u more, nije dobro, a kamoli 15 tona - priča gradonačelnik.
- I to žalo na plaži se natapalo vodom, da preduhitrimo kiše, ide se vidjeti je li negdje probilo u podzemlje. Ne znam, doduše, što INA sve mora napraviti, ali da rade - rade. Surađujemo jedni s drugima usko i pomažemo jedni drugima - zaključuje hvarski gradonačelnik i zaključuje da mu nisu poznati razmjeri štete ni što treba mjeriti da bi se šteta izmjerila u potpunosti.
Jurica Gašpar
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev