>
  2 min. čitanja

Gradonačelnik Hvara: "Puno je ljudi na otoku, snima se i termovizijskim kamerama iz dronova - Nema više onečišćenja!"

Gradonačelnik Hvara: "Puno je ljudi na otoku, snima se i termovizijskim kamerama iz dronova - Nema više onečišćenja!"
Foto: Grad Hvar

HVAR - Naftna mrlja po hvarskim uvalama donekle se raščistila, nakon što je 25. travnja iscurilo više od 15 tona goriva iz raspadnutog rezervoara benzinske pumpe u Križnoj luci.

Intenzivno čišćenje se i dalje nastavlja, a za vikend je održan i sastanak s ljudima iz INA-e.

Djelatnici specijalizirane tvrtke uz pomoć vatrogasaca, djelatnika Lučke kapetanije i Nautičkog centra Hvar nastavljaju s intenzivnim radnjama u čišćenju Križne luke. Nastavljeno je čišćenje hvarske luke. U Hvar su danas stigli i djelatnici Javne ustanove More i krš koji će dodatno istražiti posljedice izlijevanja na području Paklinskih otoka.

"Mi ne pokrećemo nikakvu peticiju!"

- Dogodilo se što se dogodilo. Krenulo se u sanaciju čitavog područja, a sve su sanirali i vatrogasci. Bili su iz lučke uprave. Došao je CIAM, došli su specijaliziranim vozilom, pročišćvali more i stavili plutače - kazao je za Morski HR gradonačelnik Hvara Rikardo Novak i demantirao prethodne napise o tome da će pokrenuti peticiju o zabrani ponovnog pokretanja pumpe, što je ideja koja je krenula od građana Hvara, a ne samog gradonačelnika.

"Nema više onečišćenja"

- Ponegdje se još vide fleke, i tko to može zaustaviti kad kurenat more nosi na sve strane - kaže hvarski gradonačelnik i potvrđuje da se čistilo gdje god se gomilao sloj ugljikovodika.

- Na teren je stiglo puno ljudi, iz kapetanije su došlo s termovizijskim kamerama na dronovima, došli su ljudi iz INA-e, naime oni su angažirali sve što su mogli angažirati, svi zajedno smo u sanaciji. Čeka se Državno odvjetništvo s procjeniteljima štete koji će točno procijeniti što se dogodilo - dodaje.

Treba li na toj lokaciji više biti benzinska postaja?

- Tamo mora biti benzinska postaja, ali mora biti u skladu sa zakonima. Trebaju se iz zemlje izvaditi stari spremnici. Trebaju naručiti nove tankove, to mora INA napraviti. Mi smo pred samu sezonu i moramo imati benzinsku stanicu u Hvaru. U Križnoj Luci je predviđena pumpa, ali na drugoj lokaciji, da može zadovoljiti i morski dio i za automobile.

A što se tiče štete, ona je površinska i to ne može doći dolje. Ja još nisam vidio mrtvu ribu u moru. Sunce pomaže da što više ugljikovodika hlapi. Radi se o dizelu, pa treba znati da je šteta velika i kad litra ulja ide u more, nije dobro, a kamoli 15 tona - priča gradonačelnik.

- I to žalo na plaži se natapalo vodom, da preduhitrimo kiše, ide se vidjeti je li negdje probilo u podzemlje. Ne znam, doduše, što INA sve mora napraviti, ali da rade - rade. Surađujemo jedni s drugima usko i pomažemo jedni drugima - zaključuje hvarski gradonačelnik i zaključuje da mu nisu poznati razmjeri štete ni što treba mjeriti da bi se šteta izmjerila u potpunosti.

Jurica Gašpar

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.