>
Dvije povezane grčke brodarske tvrtke priznale su na američkom sudu krivnju za nedopušteno ispuštanje onečišćenog materijala u more s jednog od svojih plovila. Prijeti im novčana kazna od milijun dolara.
Empire Bulkers Limited i Joanna Maritime Limited, dvije povezane tvrtke sa sjedištem u Grčkoj, priznale su na sudu u New Orleansu da su neovlašteno mijenjale opremu za sprječavanje onečišćenja te da nisu prijavile opasne uvjete u kojima se zbog nemara posade nalazio brod. Time su priznali krivnju za svjesno kršenje Zakona o sprječavanju onečišćenja s brodova i Zakona o sigurnosti luka i plovnih putova.
Tvrtke su priznale da su svjesno krivotvorile brodsku knjigu evidencije o nafti prikrivajući prekobrodska ispuštanja otpada kontaminiranog naftom kršeći MARPOL, međunarodni ugovor čiji je potpisnik i SAD, piše gCaptain.
Kršenje Zakona o sprječavanju onečišćenja s brodova otkrio je inspektor američke obalne straže u ožujku prošle godine u New Orleansu, nakon što je tijekom inspekcije primijetio da ručka ventila koja se koristi za uzorkovanje sadržaja ulja u prekomorskim ispustima nije na svom mjestu. Kažu da je metalni komad koji je pronađen zavaren u unutrašnjosti omogućio ispuštanje onečišćene tekućine u more te da je uzorak koji je dan na inspekciju bio razrijeđen sa slatkom vodom.
Ispuštanja u more dopuštena su samo ako se obrađuju kroz separator zauljene vode, a koncentracija ulja koja ide u more ne smije biti veća od 15 ppm. Posada broda Joanna u knjigu evidencije unosila je lažne podatke, što su predstavnici kompanije na koncu i priznali sudu.
Inspektori su tijekom inspekcije u strojarnici također primijetili kapljice ulja koje su vodile do prostorije za pročišćavanje, u kojoj je ispusni vod iz ventila za smanjenje tlaka bio isključen i zatvoren, što je moglo dovesti do potencijalne eksplozije ili požara, a time i do ljudskih žrtava i još većeg zagađenja. Drugim riječima, grubo su prekršili Zakon o sigurnosti luka i plovnih putova.
Budu li proglašene krivima, tvrtke će morati platiti milijun dolara kazne, a prijeti im i četverogodišnja kazna koja uključuje neovisne revizije brodova i nadzor od strane sudskog nadzornika.
J.K.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev