>
  2 min. čitanja

Grčki brodovlasnik priznao krivnju za lažiranje podataka o ispuštanju nafte u more

Grčki brodovlasnik priznao krivnju za lažiranje podataka o ispuštanju nafte u more
Foto: Us Coast Guard

Dvije povezane grčke brodarske tvrtke priznale su na američkom sudu krivnju za nedopušteno ispuštanje onečišćenog materijala u more s jednog od svojih plovila. Prijeti im novčana kazna od milijun dolara.

Empire Bulkers Limited i Joanna Maritime Limited, dvije povezane tvrtke sa sjedištem u Grčkoj, priznale su na sudu u New Orleansu da su neovlašteno mijenjale opremu za sprječavanje onečišćenja te da nisu prijavile opasne uvjete u kojima se zbog nemara posade nalazio brod. Time su priznali krivnju za svjesno kršenje Zakona o sprječavanju onečišćenja s brodova i Zakona o sigurnosti luka i plovnih putova.

Tvrtke su priznale da su svjesno krivotvorile brodsku knjigu evidencije o nafti prikrivajući prekobrodska ispuštanja otpada kontaminiranog naftom kršeći MARPOL, međunarodni ugovor čiji je potpisnik i SAD, piše gCaptain.

Kršenje Zakona o sprječavanju onečišćenja s brodova otkrio je inspektor američke obalne straže u ožujku prošle godine u New Orleansu, nakon što je tijekom inspekcije primijetio da ručka ventila koja se koristi za uzorkovanje sadržaja ulja u prekomorskim ispustima nije na svom mjestu. Kažu da je metalni komad koji je pronađen zavaren u unutrašnjosti omogućio ispuštanje onečišćene tekućine u more te da je uzorak koji je dan na inspekciju bio razrijeđen sa slatkom vodom.

Ispuštanja u more dopuštena su samo ako se obrađuju kroz separator zauljene vode, a koncentracija ulja koja ide u more ne smije biti veća od 15 ppm. Posada broda Joanna u knjigu evidencije unosila je lažne podatke, što su predstavnici kompanije na koncu i priznali sudu.

Inspektori su tijekom inspekcije u strojarnici također primijetili kapljice ulja koje su vodile do prostorije za pročišćavanje, u kojoj je ispusni vod iz ventila za smanjenje tlaka bio isključen i zatvoren, što je moglo dovesti do potencijalne eksplozije ili požara, a time i do ljudskih žrtava i još većeg zagađenja. Drugim riječima, grubo su prekršili Zakon o sigurnosti luka i plovnih putova.

Budu li proglašene krivima, tvrtke će morati platiti milijun dolara kazne, a prijeti im i četverogodišnja kazna koja uključuje neovisne revizije brodova i nadzor od strane sudskog nadzornika.

J.K.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.