>
  3 min. čitanja

HIDROAVIONI SE VRAĆAJU U PULU - Državna kompanija ACI d.d. dobila 10-godišnju koncesiju na rivi!

HIDROAVIONI SE VRAĆAJU U PULU - Državna kompanija ACI d.d. dobila 10-godišnju koncesiju na rivi!
Foto: Screenshot/Facebook/Pexels

PULA - ACI je za obavljanje ove "morsko-zračne" djelatnosti dobio 800 kvadratnih metara morske površine luke, a za to će plaćati koncesijsku naknadu od 5.308 eura godišnje plus 1,5 posto na godišnji ukupni prihod koncesionara.

Prošlo je dvije godine od kako je i Morski HR pisao o tome da ACI kupuje hidroavione, tj. da ova državna tvrtka ulazi u riskantni posao s kojim se ni privatnici nisu proslavili. Iako je najavljivano sve i svašta, tijekom 2022. godine nije se dogodilo ništa.

No, sredinom prosinca, javno je objavljeno kako je ACI d.d. sa sjedištem u Rijeci na natječaju Lučke uprave Pule dobio desetogodišnju koncesiju na pomorskom dobru. Iako je taj podatak kroz elektronički oglasnik javne nabave postao vidljiv tek 13. prosinca, ACI d.d. i Lučka Uprava Pula ugovor o koncesiji potpisali su još prije nekoliko mjeseci, navodi Istra24.

Lučka je uprava ACI-ju sada dala koncesiju za obavljanje ovih djelatnosti:

- prihvat i otprema hidroaviona i putnika

- privez-odvez

- pružanje usluga putnicima uz korištenje i održavanje hidroavionskog pristaništa na djelu lučkog područja u Puli

Ukupna vrijednost koncesije procijenjena je na 3.929.423 eura.

Foto:Screenshot/Facebook(ACI Pula)

Rizičan posao

Dosadašnja iskustva s pokretanjem hidroavionskih linija u Hrvatskoj bila su prilično neuspješna i jasno je da se radi se vrlo rizičnom projektu s vrlo neizvjesnim ishodom za kompaniju u većinskom državnom vlasništvu.

U ACI-ju su vrlo tajnoviti, a direktor ACI-jevog odijela ACI-AIR Zdravko Delić na upite medija o samom projektu odgovara jednako kao i prije par godine. Tj. ne odgovara.

Podsjetimo, plan je još 2021. bio nabaviti prvo tri, a onda ako bude interesa i pet aviona tipa Cessna Grand Caravan. Prvotno je također plan bio povezivati ACI-jeve marine diljem Jadrana, a potom i otoke s kopnom.

Koliko je ovo realnost, a koliko su puste želje?

- Projekt je još uvijek u nekoj završnoj fazi razvoja i u nekom trenutku bit će donesena odluka. Inače, sve su studije vezane uz projekt dobre, no još uvijek vršimo provjeru određenih podataka koji bi bili važni u donošenju odluke oko ulaska u projekt ili ne. Praktički, imamo već tri studije koje su pokazale da se radi o lukrativnom projektu, ali još provjeravamo neke pokazatelje. To je ozbiljna stvar - kaže član Uprave ACI-ja za financije, korporativno pravo i ljudske resurse Ivan Herak i dodajte kako je koncesija tek prvi korak i kako moraju biti odgovorni prema vlasnicima i svim dioničarima.

Konačna odluka o ulasku u projekt očekuje se u prvoj polovici 2024. godine, a vrijednost cijele investicije još je uvijek strogo čuvana tajna i također ozbiljna stvar.

Naravno da je ozbiljna stvar. Hoće li nakon što je u prošlosti propalo mnogo privatnog, sada propasti i mnogo javnog novca? Ili će se ovo pokazati uspješnim projektom?

J.T.

Pročitajte još:

ACI KUPUJE HIDROAVIONE Državna tvrka ulazi u posao s kojim ni privatnici nisu uspjeli | | Morski HR
Državna kompanija ACI koja upravlja s dvadesetak nautičkih marina na Jadranu, od sljedeće godine namjerava ući i u zračni prijevoz. Konkretno, planiraju osnovati kompaniju koja će se baviti

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.