>
Jedini način prijevoza za stanovnike dalmatinskih otoka je trajekt. Iako se ljeti linije utrostručuju kako bi se prevezli brojni turisti, zimi su linije znatno prorijeđene, na jedva nekoliko linija u danu. Tako stanovnicima Hvara često nedostaje linija da bi, primjerice, došli do liječnika i obavili pregled. Hvarani su se organizirali i pokrenuli peticiju za bolju povezanost s kopnom.
Hvaranima je prekipjelo! Od Vlade traže stalnu liniju u 11 sati iz Splita; trajektnu ili katamaransku - svejedno. Bolesni, stari i nemoćni, kažu, na kopnu obave pretrage, a onda čame u luci čekajući trajekt u 14.30.
- Idete na kemoterapiju i primite kemoterapiju koja traje par sati i uništava čitav organizam i sad vi morate tamo provest tri, četiri sata čekajući trajekt. To je katastrofa - naglašava Ivan Marijan, Zastražišće.
- Zbog bolesti u obitelji prisiljena sam često putovati u Split radi terapija i svega. Naravno da bi nam bilo lakše da imamo više linija - govori Merilin Lavić, GI „Za otok”.
Peticiju Građanske inicijative "Za otok" zasad je potpisalo više od dvije i pol tisuće ljudi iz Hvara, Starog Grada, Jelse, Vrboske, Gdinja i Zastražišća, što je petina stanovnika otoka.
- Kad vi spomenete otok Hvar, doživljava vas se kao sunce, more, ljeto, šljokice, kokteli, a na otoku se živi cijelu godinu, i to je ljudima koji tu dođu ljeti kao turisti, teško razumjeti da mi zimi spadnemo na tri linije, da smo građani drugog reda - istaknula je Ana Kordić Galić/GI „Za otok”.
Jedinice lokalne samouprave su uz njih, ali službeno ih podržava jedino Stari Grad.
- Već su ostvareni nekakvi kontakti i vjerujemo da dio zahtjeva inicijative, a i potreba stanovnika otoka Hvara već sada mogu biti ispunjeni, uz malo dobre volje od strane agencije i Jadrolinije, već do početka turističke sezone - naglašava Antonio Škarpa, gradonačelnik Starog Grada.
No, pitanje je hoće li se to i ostvariti jer građani traže i da katamaran iz Splita u 16 i 30 polazi svaki dan, a ne samo petkom, za što suglasnost moraju dati sve luke ticanja. Žele i bržu plovidbu, a to znači veću potrošnju goriva i veće troškove, koji su prošle godine za 50 državnih linija s 350 narasli na 500 milijuna kuna, donosi Regionalni dnevnik.
- Uvijek jedinice lokalne samouprave mogu predlagati dodatne katamaranske i dodatne trajekte kao veću učestalost prijevoza, međutim, onda u svojim proračunima moraju osigurati sredstva da bi to isto podmirili. Naravno, uvijek se može razgovarati i vidjeti na koji način izići u susret otočanima - rekla je Paula Vidović, ravnateljica Agencije za obalni linijski promet.
I.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev