>
U tri ljetna mjeseca, točnije od 15. lipnja do 15. rujna, inspekcija Porezne uprave obišla je 1631 ugostitelja, uglavnom na Jadranu i u Zagrebu. Nepravilnosti u nadzoru fiskalizacije utvrđene su kod 998 obveznika, što je gotovo 61%. Izrečeno je više od 5 i pol milijuna kuna novčanih kazni, a za 19 poreznih obveznika određena je privremena mjera zabrane rada. Ugostitelji kažu - fiskalna disciplina nije tako loša kako se čini iz ovih podataka.
Ovoga ljeta na Jadranu nizali su se turistički rekordi. Posla ugostiteljima nije nedostajalo. S rastom broja fiskaliziranih računa, stigle su i inspekcije. Kod gotovo 2/3 ugostitelja pronašli su nepravilnosti.
- Najčešće nepravilnosti su nefiskaliziranje računa, neprijavljivanje prometa te neprijavljivanje računa u zakonom propisanom roku - ističe Slaviša Penava iz Središnjeg ureda Porezne uprave.
No stanje i nije tako loše kako bi se iz podataka moglo zaključiti jer ugostitelje se strogo kažnjava - i najsitnija odstupanja smatraju se teškim poreznim prekršajem, kažu u ugostiteljskim udrugama.
- Želimo naglasiti da često u određenim slučajevima ne dolazi do namjernog odstupanja stanja u blagajni od onog u sustavu fiskalizacije, pogotovo kad se radi o manjem odstupanju od 10 ili 20 kuna - kaže Ivan Tadić, tajnik Udruženja ugostitelja Zagreb.
Poreznim inspektorima posao znatno olakšavaju suvremeni IT sustavi, s pomoću kojih prate izdavanje računa u realnom vremenu. Tako lakše pronalaze one koji sustavno i naočigled krše porezne propise, pa u većinu lokala inspektori ne dolaze slučajno.
- Porezna uprava temeljem analize rizika ocjenjuje porezne obveznike i ciljano izlazi na teren odnosno službenike šaljemo kod onih poreznih obveznika koje smatramo rizičnima - govori Slaviša Penava.
Ugostitelji i inspekcije pokušavaju posljednjih godina graditi partnerski odnos, koji traži kompromis obiju strana - kažu u Obrtničkoj komori.
- Ako nam nešto tehnički fali, da ne idu odmah restrikcije i kazne, nego da nam se da par dana da to popravimo. Ali kada je u pitanju fiskalni dio, fiskalizacija, to je nulta stopa tolerancije, i to svaki građanin RH, pa tako i poslovni čovjek, ugostitelj to zna - ističe predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika pri HOK-u Joso Smolić.
- Fiskalna disciplina ugostitelja ipak se popravlja, a sve raširenije kartično plaćanje smanjuje prostor za namjerno kršenje propisa - ističe Tadić.
- Mi ovdje želimo istaknuti da smo legalisti i pozivamo sve na poštivanje propisa, ali jednako tako apeliramo na Ministarstvo financija da određene propise prilagode uvjetima tržišta rada.
Ugostitelji već dugo očekuju porezno rasterećenje: od PDV-a na piće do poreza na potrošnju, što bi im olakšalo poslovanje i uvelo, kažu, više reda u cijeli ugostiteljski sektor, piše HRT.
I.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev