>
Od početka listopada poskupjele su poštanske usluge. Hrvatska pošta, uz odobrenje HAKOM-a, podignula je cijene slanja pisama, čestitki i razglednica za 25 lipa opravdavajući se poskupljenjem goriva. Kako su istaknuli u obavijesti, to im je znatan trošak obavljanja osnovne djelatnosti, a kako bi održali “postojeću visoku kvalitetu usluge”, jednostavno su morali korigirati cijene prema gore.
Svega nekoliko dana prije početka poskupljenja, HAKOM je objavio rezultate inspekcije provedene u dva poštanska ureda na moru, gdje su zatekli stotine nedostavljenih pisama. Pošta je, zaključuje inspekcija, postupala suprotno zakonu jer su neka pisma skupljala prašinu u ladicama i do tri tjedna, a trebala su biti dostavljena u roku pet, odnosno sedam dana. Hrvatska pošta za Telegram tvrdi kako je bilo riječ o manjem poremećaju i da inače “premašuju propisanu kvalitetu dostave”, piše Telegram.
Hrvatska pošta, kao davatelj poštanskih usluga, dužna je poštivati Zakon o poštanskim uslugama i pripadajuće pravilnike. Jedna od osnovnih funkcija im je da ubace pisma u sandučiće u propisanom roku. Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) ove je godine pokrenula inspekcijski nadzor zbog, kako navode, “značajnog broja podnesaka”, laički rečeno, žalbi zbog nepoštivanja roka dostave.
Inspektori su stoga krajem svibnja i početkom lipnja posjetili dva, očito sporna, poštanska ureda u Dalmaciji i u njima zatekli više od pet stotina nedostavljenih pisama. Tako je u Biogradu na Moru 18. svibnja zatečeno više od 300 poštanskih pošiljaka zaprimljenih prije više od 11 dana, dok je u Solinu 2. lipnja evidentirano više od 200 pisama, koja također nisu uručena primateljima, niti je to pokušano. Dio pisama stajao je u uredima i do tri tjedna.
U inspekcijskom nadzoru, Hrvatska pošta nije sporila da su stotine pošiljki ostale neisporučene, ali su se pokušali opravdati bolovanjima, neiskusnim poštarima i promjenama naziva ulica. U Biogradu na Moru, ustvrdili su, došlo je do promjena naziva ulica i kućnih brojeva, pa je 30-40 posto adresa bilo netočno. K tome je i znatan broj poštara krajem travnja i tijekom svibnja, kažu, bio na bolovanju.
Slično je, tvrde, bilo i u solinskom poštanskom uredu, gdje je polovina poštara bila na bolovanju, a jedina četiri koja nisu, bili su novi poštari “bez iskustva i poznavanja terena”, pa je to “utjecalo na dinamiku uručenja” pisama, kojih je ionako bilo više zbog dostave poreznih rješenja u tom razdoblju. Poštanski inspektor Marjan Krunić zaključio je kako to samo govori da “HP nije poduzeo potrebne organizacijske i tehničko-tehnološke mjere” da uslugu obave u skladu sa zakonom.
Prema zapisniku, svega dan nakon posjeta inspekcije, oba poštanska ureda su pošiljke iznijela na dostavu. Iz Hrvatske pošte za Telegram su odgovorili kako poštuju sve odluke HAKOM-a i da je u konkretnim slučajevima do kašnjenja došlo zbog povećanog broja bolovanja te kako je situacija sada normalizirana. Naglasili su i kako “manji poremećaji na određenim lokacijama” ne utječu značajno na ukupno kvalitetu dostave.
Iz pošte su istaknuli i kako 2500 poštara svakodnevno dostavlja više od milijun pošiljaka, što znači “da nekoliko stotina pisama nisu i ne mogu biti osnova za zaključke o kvaliteti dostave na razini cijele Hrvatske”. Redovito, kažu, provode “neovisna vanjska mjerenja kvalitete” te pošta iz mjeseca u mjesec, tvrde, ispunjava sve propisane uvjete, pa čak i – premašuje propisanu kvalitetu dostave.
Kristian Došen
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev