>
"Kulisa je bila savršena. Ispod impresivnih zvonika i bastiona starog malteškog grada, zidine što se uzdižu iznad dubokog zaljeva Vallette bile su načičkane navijačima, turistima i znatiželjnicima. Na glatkoj morskoj površini ispod njih plovi stotinu jedrilica i čekaju da paradni topovi sa zidina označe start. Engleska pomorska tradicija ovdje osjeća se na svakom koraku i svaka im čast na očuvanju te tradicije", započeo je svoj osvrt na još jednu 'morsku' utrku veliki Ivica Kostelić.
- Na startu je bilo malo vjetra, ali je zapuhao čim smo se udaljili iz luke. Startali smo vrlo dobro, iz prvog reda. Na prelasku kanala prema Siciliji puše jugo od 15-ak čvorova i jedrimo pod spinakerima. Naši glavni konkurenti Karnak (#121) i Imagin'Act Socomec (#171) dobro su odjedrili preko kanala i mi smo do rta Passero (jugoistočni kraj Sicilije) stigli treći - opisuje Ivica.
- Imali smo bliski susret s jednim velikim kontejnerašem zbog kojeg smo morali na kratko skinuti spinaker kako bismo ga propustili, što me je jako razbjesnilo. Na moru je bilo dosta marete što je ostala od sinoćnjeg jakog juga. Odlučili smo se držati podalje od rta Passero dok je konkurencija ostala bliže obali. Detaljnom analizom gribova vidjeli smo da će, nakon okretanja, svježi N zapuhati jače na otvorenom moru. Tu smo zaobišli konkurente koji su ostali u slabijem vjetru uz obalu - objašnjava.
- Krenulo je orcanje prema sjeveru, sve na lijevim uzdama, do područja rta Spartivento odnosno do vrha potplata "talijanske čizme". Noć je bila prilično neugodna jer je novi vjetar puhao 20-25 čvorova kontra solidne marete s jugoistoka što je stvaralo ukriženo more. Mislim da smo na ovom dijelu propustili prebaciti se više ka zapadu u povoljnom trenutku. Ta pogreška koštala nas je vodstva te smo u kanal Messine ušli kao treći u poretku, probijajući se ranom zorom oštro u vjetar prema sjeveru.
Onda je uslijedio jedan od onih poteza koji inspiriraju sve hazardere. Očekujući pomicanje vjetra na NNW i osnaženi iskustvom starog Prižme, odlučujemo se sami prebaciti na zapadnu stranu Messinskog tjesnaca dok cijela flota od stotinu brodova nastavlja jedriti uz istočnu obalu. Nitko nije mogao biti siguran u ovo kockanje, ali nakon prebacivanja je vjetar zaista puhao s obale iz NNW dok su ostali morali jedriti u nepovoljnijem N vjetru na drugoj strani kanala. Ovim potezom dobili smo veliku prednost. Štoviše, konkurenti, koji su tada zaostali oko 5 milja iza nas, morali su se i sami prebaciti na zapadnu stranu kanala, ali u tom trenutku mi smo već ulazili u Tirensko more.
Do kraja dana jedrili smo do otoka/vulkana Stromboli. Nadogradili smo prednost na 7 milja. U noći se može vidjeti kako Stromboli riga lavu, a crvenilo stvara oštar kontrast u tamnoj sjeni visokog otoka. Tko zna kakvu je maštu i strah mogao raspirivati ovaj prizor drevnim moreplovcima i raznim Odisejima antike?
Poslije Strombolija slijedi bonaca, a zatim vjetar okreće putem kazaljke na satu: N-NE-E-ESE i jača. Pred zoru uslijedila je još jedna pomalo riskantna "solo" akcija odnosno postavljanje sjevernije od flote. Osim routinga, i u ovoj odluci je Prižmino iskustvo s prijašnjih Middle Sea regata igralo presudnu ulogu. Umijeće vođenja je između ostalog i u tome da postavite prave ljude na pravo mjesto u pravo vrijeme.
- Ovaj potez pokazao se kao pun pogodak! Bili smo u jačem vjetru od ostatka flote što je jedrio bliže obali Sicilije i prestigli smo neke velike brodove, a svoju prednost nad "Karnakom" smo udvostručili! Bilo je to prekrasno jedrenje: toplo, sunčano vrijeme, 20+ povoljnog vjetra i A2 spinaker: svi sastojci za zabavu - živopisno je opisao svoje iskustvo Kostelić, a cijeli tekst možete pročitati OVDJE.
I.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev