>
HVAR - Iznajmljivači barki s otoka Hvara traže od Ministarstva mora da ukinu dozlove za turiste za upravljanje barkama do 5 metara dužine, koja snaga motora ne prelazi 5 kilovata. Dozvole za takva, najmanja plovila, u Europskoj uniji osim u Hrvatskoj traže još samo u Portugalu, pa predlažu da oni sami budu edukatori turistima, kojima bi tako mogli izdati jednodnevne dozvole.
- Javljam Vam se u ime iznamljivača malih brodova na Hvaru, kada kažem malih, mislim na brodice s pentama snage 5, 6 i 10 konja, znači brodovi koji su izrazito spori. Za takve brodove u cijeloj Europi nije potrebna dozvola za osobe starije od 18 godina. Jedna Italija dopušta do 40 konjskih snaga (što je ipak previše), no nama zanimljive i slične zemlje poput Grčka i Španjolske dopuštaju do 30, odnosno do 15 konja. Nijemci su prije 2 mjeseca digli s 5 na 15 konja... Znam da možda zvuči čudno, jer svi misle vozačka za auto i vozačka za brod... Ali to jednostavno nije točno, jer ovdje se radi o izrazito sporim brodovima za koje u medije niste nikada vidjeli neku ozbiljnu nesreću - kazuje za Morski HR uvodno Mate Novak iz udruženja obrtnika grada Hvara i dalje pojašnjava apsurde u hrvatskoj birokraciji:
- Dozvolu B kategorije nabavite bez ikakve prakse, s njom možete voziti jahte! Dok dozvole A kategorije, koja je potrebna za naše brodice, dobijete ovako na papiru.
E sada ide poanta priče; mi na Hvaru, a i u cijeloj Hrvatskoj iznamljujemo godinama te brodove gostima bez dozvole jer nitko u Europi nema dozvolu za te brodove.
Kapetanija i policija to je tolerirala jer su svjesni apsurda zakona. Prošle godine se sve promijenilo, jer zbog puno medijskih natpisa, pa onih tuča na Hvaru (to su radili taksisti a ne mi) policija je odlučila provoditi stroge kontrole, što je super, ali mi smo nemoćni jer nitko nema dozvole za te male brodice - dodaje Novak.
- Mi smo onda ove zime preko udruženja obrtnika i zajedno s gradonačelnikom krenuli u promjenu tog pravilnika. U siječnju nas je primila jedna službena osoba (ne bi volio ovako imena spominjati) te nam obećala da će do 1. svibnja sve biti rješeno. Pravilnik je stavljen na Javno savjetovanje, u njemu su nam dozvolili samo do 5kw (što je oko 7 KS). Mi smo s time bilo zadovoljni, jer time makar možemo iznamljivati najmanje brodice pasare, kojih ima najviše i koje su skroz bezopasne.
Međutim, u Pravilnik su uvršteni upravo JET SKIJEVI, znači povezali su brodove koje idu 5 čvorova i jet ski koji ide 50 čvorova, htjeli su progurat jet ski preko nas.
Suma svega je, da ministar Butković nije htio potpisati radi jet skija i nesreća, a naše male brodice su "izvisile" i sada 300 brodica stoji na kopnu - pojašnjava nam Novak.
Željko Kuštera, lučki kapetan iz Splita, za HRT je pak na ovu temu rekao da je inicijativa već počela te da je bila na javnoj raspravi.
- Mi se više bavimo sigurnošću, a na bavimo se ekonomijom. Legitimno je da ljudi traže da im se pojednostavni posao te da imaju više publike. Mi priznajemo 53 dozvole raznih zemalja od Australije, Kanade, Amerike, Brazila tako da se te dozvole mogu koristiti, dodao je.
Da bi mogli procijeniti hoće li inicijativa ugroziti sigurnost plovidbe potreba je točna projekcija, tvrdi Kuštera.
- Mi moramo imati točnu projekciju. U obzir moramo uzeti sve razloge za i zašto ne. Nije vrijeme za promjenu pravilnika prije sezone, rekao je Kuštera.
- Na sigurnosti plovidbe radimo cijelu godinu ne sam ljeti. Čim se poveća broj plovila veća je mogućnost za pomorske nesreće, dodao je.
Ministar Oleg Butković načelno ne podržava ovu inicijativu. Ulaskom u Schengen dodatno će porasti broj plovila u obalnom pojasu.
- Otvara mogućnost za povećani broj nezgoda i nesreća na našoj obali, tako da ta odluka je vrlo delikatna, znam ja sam s tim upoznat i vidjet ćemo, moj stav nije čvrst, ja sam uvijek za razgovor i kompromis - kazao je Butković.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev