>
ZADAR - Nacionalni linijski brodar, riječka Jadrolinija, u novom investicijskom ciklusu počinje s gradnjom novih brodova. U prvoj fazi riječ je o tri nova električna broda, dok je drugi korak projektiranje novog dvostranog trajekta namijenjenog povezivanju južnog dijela Dugog otoka s putničkom lukom u Gaženici. Zadrani se već sada pitaju kako će grad ove sezone brodom biti povezan s talijanskom Anconom.
Da Jadrolinija nabavlja tri nova električna broda već dugo se zna, no mnoge je iznenadila činjenica da se ide i u projektiranje trajekta za još jednu liniju između Zadra i Dugog otoka, odnosno Gaženice i Zaglava. Bit će to dvostrani trajekt s dizel-električnom hibridnom propulzijom kapaciteta 80 vozila i 500 putnika, te brzine 13 čvorova.
Predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta, za Pomorsku večer koju iz zadarskog centra HRT-a vodi Vladimir Šetka, izjavio je kako je glavni razlog gradnje trajekta brži dolazak iz Zadra na otok. - Trajekt će ploviti kroz Mali Ždrelac ispod cestovnog mosta koji spaja Ugljan i Pašman, što je kraći put. A kako je trebalo voditi računa o maksimalnoj visini broda, koja je ograničena, išli smo u projektiranje modernog trajekta, što će, mislimo, značajno povećati kvalitetu usluge našim putnicima, posebno otočanima, kaže Sopta.
Osim toga u Jadroliniji već skoro godinu dana rade i na kupnji broda koji bi uz Marka Pola trebao povezivati hrvatsku i talijansku obalu. Naime, prošle sezone Marko Polo plovio je kako iz Zadra i Splita prema Anconi, tako i iz Dubrovnika prema Bariju.
- Mislim da smo na dobrom putu i da ćemo vrlo brzo izaći s pozitivnim vijestima što se tiče međunarodne linije, tako da ćemo puno intenzivnije povezati Dubrovnik i talijansku obalu u Bariju, a onda bi, naravno, Split i Zadar s Anconom nastavili dalje održavati s Markom Polom, dodaje Sopta.
Prodaja karata za liniju Zadar - Ancona već je počela, a brod će između ta dva grada ploviti dvaput tjedno od 28. lipnja do 6. rujna.
D.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev