>
Prije nekoliko tjedana je najavljen, a Jadrolinija je sada i pokrenula postupak javne nabave električnih brodova koji će prevoziti putnike na dubrovačkom, šibenskom i lošinjskom području. Riječ je o brodovima do dužine od 55 metara s kapacitetom od najmanje 370 putnika, koji će se financirati sredstvima iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost.
Iz nacionalnog brodara najavljuju kako je ovo prvi korak u sveobuhvatnoj obnovi ionako kronično zastarjele flote, koja će se odvijati u idućih nekoliko godina u skladu sa smjernicama vlade i Europske komisije, piše Novi list.
– Brodovi će biti namijenjeni našim otočanima i putnicima na dubrovačkom, šibenskom području i akvatoriju Malog Lošinja. Veliki je to korak Jadrolinije prema okretanju zelenim tehnologijama s niskom emisijom stakleničkih plinova. Obljetnica koju obilježavamo ove godine dokaz je da se Jadrolinija razvija, prilagođava i prati trendove održivog razvoja te nam je cilj da Jadrolinija postane moderna pomorska tvrtka – rekao je predsjednik uprave Jadrolinije David Sopta.
Novi brodovi održavat će linije između Dubrovnika i Elafita, kao i između Šibenika i dijela okolnih otoka te Malog Lošinja, Unija, Suska, Srakana i Ilovika. Električni brodovi zamijenit će tako poznate Jadrolinijine oldtimere Postiru, Tijat i Premudu, koji spadaju među najstarije brodove u floti, a neki od njih izgrađeni su prije oko 70 godina.
Novi list doznaje kako će svi brodovi biti opremljeni i dodatnim klasičnim, dizelskim motorima, uz sustav batrerija i elektromotora, za slučaj lošeg vremena ili bilo kakve druge situacije u kojoj će električnu struju za pogon trebati proizvoditi na samom brodu. U normalnim okolnostima baterije novih brodova punit će se prilikom svakog pristajanja u luku, zbog čega je Jadrolinija već pokrenula dogovore s HEP-om i lokalnim lučkim upravama.
U idealnom slučaju, ovisno o mogućim žalbama u natječajnom postupku, brodovi bi trebali biti porinuti u roku od oko dvije godine.
J.K.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev