>
Japanski konzorcij brodarsku kompaniju Mitsui O.S.K. Lines (MOL) završio je testove autonomne plovidbe velikog obalnog trajekta, u plovidbi od luke Tomakomai do luke Oarai. Testiranje je provedeno 6. i 7. veljače u sklopu projekta MEGURI2040 koji vodi The Nippon Foundation.
Osim MOL-a, konzorcij u ovom ispitivanju čine njegove dvije grupe grupa MOL Ferry i MOL Marine & Engineering te partneri Mitsui E&S Shipbuilding, Furuno Electric, Imoto Lines i A.L.I. Technologies, javlja Offshore energy.
Test je uključivao stvarnu komercijalnu rutu trajekta Sunflower Shiretoko od 11,400 bruto tona, dugu oko 750 km. Riječ je o najdužoj autonomnoj plovidbi do sad, a udaljenost je preplovljena za oko 18 sati, što je također svjetski rekord.
Riječ je o trajektu dugom oko 190 metara koji može prevoziti ukupno 154 putnika te 62 automobila i 160 kamiona, piše The Maritime Executive.
Uspješno su testirani razvojni elementi, uključujući tehnologiju autonomnog pristajanja i iskrcavanja, autonomni sustav za izbjegavanje sudara te tehnologiju vizualne obrade za procjenu udaljenosti.
Od osnutka projekta MEGURI2040 u 2020. godini, konzorcij je proveo razne eksperimente u svrhu razvoja autonomne plovidbe. Kao i kod kontejnerskog broda koji je uspješno proveo testnu autonomnu plovidbu od 24. do 25. siječnja 2022. godine, testna plovidba trajekta provedena je nakon provjere značajki kao što je autonomno izbjegavanje sudara korištenjem simulatora u vlasništvu MOL Marine & Engineering te ispitivanja elemenata na pravom brodu, prenosi Pomorac.hr.
– Na temelju uspjeha ovih demonstracija, vjerujemo da bi se tehnologija potrebna za autonomnu plovidbu mogla primijeniti na bilo kojem brodu ugradnjom potrebne opreme – rekli su iz konzorcija.
Trenutno postoje neki problemi, a potrebno je poboljšati tehnologije senzora i sustava za izbjegavanje sudara. Konzorcij ‘kontinuirano nastoji smanjiti opterećenje pomoraca i osigurati siguran pomorski promet integracijom znanja stečenog kroz inicijative MEGURI2040’ kako bi se realizirala autonomna plovidba uz pomoć AI tehnologija. Ciljevi su poboljšanje sigurnosti, smanjenje troškova te smanjenje opsega rada pomoraca.
I.B.
PROČITAJTE JOŠ:
VIDEO Japanci predstavili prvi uspješan sustav automatskog vezivanjanja i odvezivanja brodova
MOL dovršio izgradnju krutog jedra koje će se koristiti kao dodatni pogon
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev