>
Šest dana trajala je drama s brodom kontejnerskim brodom Ever Given, koji se nasukao u Sueskom kanalu. Prepriječeni orijaš na najprometnijoj morskoj cesti na svijetu pokazao je koliko je svjetsko gospodarstvo ovisno o tom putu ukradenom od pustinje.
Impresivni Ever Given dugo se opirao, ali uspjeli su ga maknuti. Brod je dugačak gotovo 400 metara, a može prevoziti čak 20.124 kontejnera dugih 6.1 metar.
Jedan je od najvećih brodova tog tipa. Sve to treba i pokretati, a o tome se brine ogromni 11-cilindrični Mitsui–MAN B&W 11G95ME-C9 dizelski motor s jedanaest cilindara u liniji, piše HAK Revija.
Motor razvija 79.500 KS pri 79 okretaja u minuti i omogućuje brodu brzinu od 22 Čv. Promjer jednog klipa je 95 centimetara, a cijeli je motor visok kao višekatnica te je teži od 2000 tona. Tu je i osam dizelskih generatora, a za manevar u lukama, Ever Given koristi i dva bow thruster motora s 3400 KS.
Najveći i najsnažniji motor iz portfelja MAN Diesel & Turbo ikad dizajniran i izrađen, pušten je u pogon 2016. godine, a izradio ga je Doosan Engine u Koreji, piše Marine Insight.
I.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev