>
U incidentu u vodama Australije nastradao je pomorac, točnije brodski pilot, i to kada su prilikom transfera na brod pod njim pukle ljestve, a on zadobio teške ozljede.
Ovo je već drugi puta da australska Uprava za pomorsku sigurnost uspješno kažnjava brodskog kapetana i kompaniju kojoj brod pripada radi zanemarivanja osnovne sigurnost na plovilu.
Iako se nesreće poput ove zapravo događaju i ne toliko rijetko, rijetke su pravomoćne osude koje sa sobom povlače i konkretne kazne za odgovorne osobe.
- Brodski piloti u potpunosti se oslanjaju na kapetana i ostatak posade prilikom ukrcaja na brod. Ljestve kojima se uspinju moraju biti pravilno osigurane i ispravne jer u protivnom riskirate smrtonosne posljedice - navodi jedan od čelnih ljudi australske Uprave za pomorsku sigurnost Michael Drake.
Puno toga može poći po zlu kada su ove ljestve u pitanju - one mogu biti prekratke, nekvalitetno osigurane, a ima i pokušaja spajanje nekoliko različitih ljestava. U svakom slučaju ovo može i jest izrazito opasna praksa za pomorce, piše The Maritime Executive.
U slučaju ovog nesretnog brodskog pilota koji se teško ozlijedio prilikom ukrcaja na teretnjak "Boshi 58" koji plovi pod Panamskom zastavom iako vlasnička kompanija sjedište ima u Hong Kongu, ljestve su jednostavno pukle uslijed koroničnog neodržavanja i čuvanja u lošim uvjetima koju su pridonijeli njihovom propadanju.
Kapetan i kompanija priznali su krivnju te su oboje kažnjeni - kapetan kaznom od 3450 američkih dolara, a sama kompanija kaznom od 20 850 američkih dolara.
Malo je to utjehe za teško ozlijeđenog pomorca, no možda netko nekad dva puta razmisli o održavanju vitalnih dijelova brodske opreme.
Prošle je godine ista ova australska Uprava također zbog ljestvi kaznila kapetana i kompaniju broda koji je polovio pod zastavom Cipra.
J.T.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev