>
  2 min. čitanja

Korona prepolovila prodaju vina, oporavak će ovisiti o turizmu

Korona prepolovila prodaju vina, oporavak će ovisiti o turizmu
Foto: Pexels

POREČ – Prodaja vina u Hrvatskoj se u 2020. godini praktički prepolovila, što je posljedica pada turističke potrošnje i blokade HoReCa kanala kroz koji naši vinari plasiraju gotovo 70 proizvodnje. Zato moramo biti svjesni da će oporavak ovog sektora značajno ovisiti i o oporavku turizma – istaknuo je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević na otvaranju 27. Vinistre u Poreču.

Čestitao je svim pobjednicima ovogodišnjeg natjecanja „Svijet malvazije“ i svima koji su dobili oznaku Istarska kvaliteta pa naglasio kako je ključnu ulogu u stabilizaciji vinskog sektora u prošloj godini odigrao nacionalni program pomoći kojim je država sa 56 milijuna kuna, kroz kriznu destilaciju i krizno skladištenje, uklonila s tržišta 9 milijuna litara vina, pomogla u očuvanju tekuće likvidnosti i oslobodila skladišne kapacitete za novu berbu.

Hrvatska bilježi veliki vanjskotrgovinski deficit u razmjeni vina

– Izborili smo se da pomoć sektoru vina od 20 milijuna kuna ide i u ovoj godini, međutim, trebamo biti oprezni oko krizne destilacije i njezina utjecaja na cijenu vina u maloprodaji, ali i na povećanje uvoza koji je u prošloj godini rastao za 7 posto. S druge strane u prošloj godini izvoz nam je u odnosu na 2019. pao za preko 20 posto i taj trend se nastavlja i prvom kvartalu ove godine. Jedino što ohrabruje jest činjenica da nam u izvozu raste udio vina više cjenovne kategorije, vrhunskih vina i pjenušaca. Samo za ilustraciju, izvoz pjenušaca porastao je za 58 posto  i to jasno govori da hrvatsko vinarstvo treba ići, kao što ide i Istarsko, u smjeru visoke kvalitete – poručio je Dragan Kovačević.

Hrvatska bilježi veliki vanjskotrgovinski deficit u razmjeni vina, ali traži svoje mjesto na globalnim vinskim kartama kroz kvalitetu i bogatstvo autohtonih sorti. Kako bi se snažnije brendirali kao vinska zemlja, moramo više izdvajati za marketing i vinarstvo općenito jer bez toga nema ozbiljnijeg tržišnog pozicioniranja. Stoga će HGK pod zajedničkim brandom Vina Croatia, Vina Mosaica još snažnije, vlastitim sredstvima i sredstvima vinske omotnice EU fondova, raditi na međunarodnoj promociji domaćih vina.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Vinistra ostaje, samo mijenja datum i mjesto
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.