>
KRILO JESENICE - Ilegalno ruglo u obliku gomile nasutog građevinskog otpada, među kojim je pronađen i opasni azbest, čini se da će dobiti svoj epilog u obliku ne jedne, već tri nove luke koje će vlasnici turističkih plovila na području Krila Jesenica, Bajnica i Dugog Rata dobiti kroz sljedećih nekoliko godina.
Nasilje nad morem i obalom, tako bi se trebalo privesti kraju legalnim putem, a ovu je informaciju za Morski HR potvrdio ravnatelj Lučke uprave Splitsko-dalmatinske, Domagoj Maroević.
Problem je ovo kojeg ste i vi naslijedili, a sad se napokon nazire njegovo rješenje. Tim ljudima je nužno potrebna veća i sigurnija luka. Hoće li se to u skoro vrijeme i riješiti?
- Pa mislim da smo nakon niza razgovora s udrugom brodara i načelnikom općine, pregovora i dvije sjednice općinskog vijeća, Županijom, te Zavodom za prostorno planiranje, definirali jedan smjer ulaganja u Općinu Dugi Rat. Evo, mi smo sad pred ishođenjem građevinske dozvole u luci u Krilu, te je svaki dan očekujemo. Vrijednost ove investicije je 18,5 milijuna eura i to bi kompletno trebali financirati EU fondovi, no to je samo rekonstrukcija i uređenje postojeće luke.
Nakon toga smo s Udrugom brodara i izmjenama županijskog prostornog plana 2021. godine definirali luku u Bajnicama kao luku otvorene za javni promet. Već smo napravili idejni projekt i krenut ćemo u ishođenje lokacijske dozvole. U etapama po 4 godine možemo financirati svaku od tih luka. Znači, sad krećemo s lukom u Krilu, koja bi trebala biti dovršena do 2026. godine, a onda bi realno 2027. godine mogli krenuti s izgradnjom luke u Bajnicama koja bi trebala biti gotova do 2029. ili 2030. godine - kazuje Maroević.
- No s obzirom na broj brodova koji svake godine raste i ta plovila su sve dulja, postoji i opcija za treću lokaciju, da se u nastavku luke Krilo sagradi jedna mega luka. Mi nismo bili skloni takvom rješenju, jer je to golemi financijski zahvat na 35 metara dubine i gotovo kilometar lukobrana i za nas je financijski neizdrživo i neprihvatljivo, međutim, našli smo treću lokaciju u Dugom Ratu, gdje postoje mogućnosti otvaranja i luke za javni promet i luke nautičkog turizma. U ovom trenutku postoji suglasje da baš to bude ta treća luka, koja će financijski biti puno manje zahtjevna, nego ova lokacija u Krilu. S Udrugom brodara smo se tako dogovorili da ćemo napraviti jedan sporazum, pa da ta četvrta lokacija u Krilu, koja je bila kamen spoticanja, otpadne, ukoliko izgradimo i definiramo da Dugi Rat zadovoljava potrebe svih korisnika iz Dugog Rata.
Znači umjesto jedne, zasad divlje luke, koja će se sigurno morati građevinski sanirati, odnosno redefinirati u projektu, bit će tri luke. Dio građana je također izrazito protiv dogradnje sadašnje luke u Krilu, a dio brodara je za u omjeru pola-pola i oni nikako da se dogovore. I to će realno biti u funkciji kad?
- Realno je očekivati period 10-12 godina u kojem će se sve te tri luke izgraditi, no luku u Krilu ćemo započeti sada odmah - zaključio je Maroević.
Jurica Gašpar
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev