>
Brod je mogao primiti 300 putnika, a plovio je linijom koja se zvala Dalmacija.
Linija je spajala Trst s Kotorom, te je parobrod pristajao u Puli, Malom Lošinju, Zadru, Splitu, Dubrovniku, Herceg Novom, i na koncu u Kotoru.
Osim toga brod "Barun Gautsch" ima je ulogu i u Prvom svjetskom ratu. Na samom početku "Velikog rata" uloga mu je bila da prema jugu prevozi vojna pojačanja, a s juga evakuira civile na sjever prema Trstu.
Na svoje zadnje putovanje parobrod "Baron Gautsch" krenuo je 12. kolovoza 1914. godine iz Kotora, te je nakon pristajanja u Malom Lošinju ukrcao putnike, najviše majki s djecom koje su se tamo nalazile na ljetovanju. Dva sata nakon toga prošao je pokraj Pule, u nju nije pristao jer je bio prekrcan, već je produžio dalje prema Trstu. Kada se nalazio nedaleko Rovinja naišao je na jednu rubnu minu koju je postavila austrougarska ratna mornarica. Brod je potonuo u svega pet do sedam minuta. Najveća je nepoznanica ove nesreće, što se ni dan danas ne zna koliko je ljudi stradalo.
- U spisima istraživanja bilo je riječi o 59 stradalih osoba, čija imena se nalaze u knjizi ukopa na Gradskom groblju u Puli navela je Pocedić, te ustvrdila da je kasnijim istraživanjima utvrđeno da se majke s djecom nisu popisivale, i da je na brodu bilo 527 osoba. Nakon nesreće je zabilježeno da je 190 ljudi preživjelo, što znači da je preko 300 osoba smrtno stradalo, te se smatraju prvim civilnim žrtvama Prvog svjetskog rata na ovom području.
Zanimljiva je i činjenica da je od osam čamaca za spašavanje u more spušten samo jedan, a u njemu su najviše bili članovi posade - rekla je kustosica Povijesnog i pomorskog muzej Istre Katarina Pocedić, a prenosi Istra24.
Olupinu je prvi pronašao 1951. godine tršćanski ronilac Giacomo Stocca.
Maketar parobroda Richard Peršić kazao je da je bilo jako zahtjevno napraviti maketu broda starog preko stotinu godina pa ako ste u Puli svakako odite vidjeti priču o legendarnom i tragičnom parabrodu.
J.T.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev