>
RIJEKA – Luka Rijeka d.d., najstariji koncesionar u riječkoj luci, u prvoj je polovini ove godine povećala promet za 35 posto, prema podacima objavljenim na Zagrebačkoj burzi. Ukupno je u prvih pola godine prekrcano milijun i 232 tisuće tona tereta, dok je lani u istom razdoblju prekrcano 910,5 tisuća tona, piše Novi list.
Prvu polovinu ove godine u Luci Rijeka d.d. obilježio je rast u gotovo svim segmentima poslovanja, posebno u segmentu rasutih tereta kojih je u šest mjeseci ove godine prekrcano ukupno 864.401 tonu, odnosno 56 posto više nego u istom periodu prošle godine, kada je prekrcano nešto više od 555 tisuća tona. Pritom je desetak posto ovogodišnjeg prometa rasutih tereta činio prekrcaj žitarica u riječkom silosu koji je Luka Rijeka d.d. prošle godine ponovo stavila u pogon, nakon višegodišnjeg zastoja u poslovanju pa je tako od početka ove godine prekrcano nešto više od 90 tisuća tona soje i žitarica, dok u istom razdoblju prošle godine prometa žitarica i soje nije ni bilo.
U strukturi rasutog tereta i ove su godine prevladavali željezna rudača i ugljen, s gotovo polovinom ukupne mase prekrcanog rasutog tereta, a značajan udjel od 24 posto imalo je i staro željezo, dok su ostali tereti, poput kamenog agregata, s devet posto ili soli, s pet posto ukupnog udjela u rasutim teretima ipak igrali manje značajnu ulogu.
Promet generalnog tereta u prvoj je polovini ove godine bio 329,8 tisuća tona, četiri posto više nego u prva dva kvartala prošle godine, kada je prekrcano 316,6 tisuća tona generalnog tereta. U strukturi generalnog tereta ove godine uvjerljivo prevladava drvo, s udjelom od 66 posto, dok od ostalih tereta valja još izdvojiti metalne proizvode s udjelom od 13 posto, stoku sa šest posto te kamen i građevni materijal s pet posto udjela u ukupnom prometu, piše Novi list.
U ukupnom prometu Luke Rijeka d.d., u prvoj polovini godine, smanjen je jedino udio kontejnerskog prometa, i to za jedan posto, s lanjskih 38,5 tisuća tona na ovogodišnjih 37,9 tisuća tona, pri čemu kontejnerski promet Luke Rijeka d.d. nikako ne treba miješati s prometom kontejnerskog terminala Jadranska vrata (AGCT) na Brajdici koji je višestruko veći te je i ove godine zabilježio rast.
U Luci Rijeka d.d, smanjenje kontejnerskog prometa obrazlažu nestašicom kontejnerske opreme početkom godine i poremećajima na globalnom tržištu, dok je AGCT i prvu polovinu ove godine završio s plusom od dva posto u broju prekrcanih kontejnera.
Cijeli članak pročitajte OVDJE.
D.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev