>
  2 min. čitanja

MAERSK STIŽE U RIJEKU Milijun kontejnera prometa na Zagrebačkoj obali

MAERSK STIŽE U RIJEKU Milijun kontejnera prometa na Zagrebačkoj obali
Foto: AGCT

RIJEKA – Na ponovljeni natječaj za Zagrebačku obalu javio se konzorcij koji čine APM Terminals, tvrtka kći najvećeg kontejnerskog brodara A.P. Moller-Maersk i Enna Logic, hrvatska logistička tvrtka koja posluje u sastavu PPD grupe.

Na ponovljeni natječaj za novog koncesionara za kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali stigla je jedna ponuda, konzorcija koji čine APM Terminals, tvrtka kći najvećeg kontejnerskog brodara A.P. Moller-Maersk i Enna Logic, hrvatska logistička tvrtka koja posluje u sastavu PPD grupe, potvrđeno je iz Lučke uprave Rijeka, piše Novi list.

APM Terminals i Enna Logic su, prema ravnatelju Lučke uprave Denisu Vukorepi, ponudili promet od milijun TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera) u prve dvije godine poslovanja terminala te promet od po minimalno 500 tisuća TEU-a, u svakoj od narednih najmanje osam godina poslovanja.

Prema propozicijama natječaja, potencijalni koncesionari morali su ponuditi promet od najmanje 400 tisuća TEU-a u prve dvije godine rada terminala, a dodatno se boduje i promet u narednim godinama.

Jamstvo prometa bilo je ujedno i najvažniji kriterij u ponovljenom natječaju, za razliku od poništenog, u kojemu se bodovala visina koncesijske naknade, kao i ponuda za gradnju dodatnih 280 metara operativne obale kontejnerskog terminala.

Koncesija na 50 godina

U novom je natječaju koncesijska naknada postavljena na fiksnih dva milijuna eura godišnje, uz promjenjivi dio koji varira, ovisno o prihodima. Tako promjenjivi dio koncesijske naknade iznosi šest posto od bruto prihoda terminala, ukoliko prihod iznosi do dvadeset milijuna eura.

Ako je prihod između 20 i 40 milijuna eura, promjenjiva naknada je pet posto od bruto prihoda, te četiri posto kada prihodi premaše 40 milijuna eura.

U poništenom je natječaju koncesionar mogao birati hoće li ili ne graditi dodatnih 280 metara terminala, s tim da bi koncesija trajala 29 godina i 11 mjeseci bez izgradnje novog dijela terminala, odnosno 50 godina, ako koncesionar izgradi novi dio obale.

U novom natječaju koncesija se izdaje na 50 godina, uz obavezu koncesionara da izgradi drugu fazu terminala u roku od najkasnije deset godina.

Osim izgradnje dodatnih 280 metara obale, koncesionar ima i obavezu potpunog opremanja terminala, od infrastrukture poput vodovoda, odvodnje, električne mreže i telekomunikacija, preko zgrada i operativnih površina, do obalnih kontejnerskih mostova i dizalica te sve ostale opreme potrebne za funkcioniranje terminala, s tim da terminal treba profunkcionirati u roku od oko dvije i pol godine od potpisivanja koncesijskog ugovora, piše Novi list.

Taj rok se poklapa s rokom za završetak radova na pristupnoj cesti D-403 koje je, inače, sastavni dio projekta novog kontejnerskog terminala i bez koje Zagrebačka obala ne može dobiti uporabnu dozvolu. Kako neslužbeno saznajemo, ponuđač namjerava i praktički odmah krenuti u pripreme i izgradnju druge faze terminala.

Cijeli članak pročitajte OVDJE.

Marinko Glavan

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.