>
Trošak je narastao za 2,4 milijuna eura, no zakupca za komercijalni dio broda još nema.
Do kraja srpnja 2024. godine, za radove na obnovi i remontu broda potrošeno je 7,5 milijuna eura, a ukupan trošak procjenjuje se na 8,6 milijuna eura bez PDV-a.
Brod se od kraja 2019. godine nalazi u kraljevičkom brodogradilištu, a iz Grada Rijeke najavili su da će radovi biti završeni do kraja rujna 2024. Ipak, nakon završetka radova, preostaje uređenje komercijalnog dijela broda i pronalazak zakupca koji bi uložio u opremanje i sudjelovao u troškovima održavanja.
Prošlogodišnji natječaj za zakup prostora broda nije uspio. Grad Rijeka priprema novi natječaj za približno 1.000 četvornih metara predviđenih za ugostiteljske i smještajne sadržaje, ali još uvijek nije poznato kada će on biti objavljen.
Galeb je trebao postati prvi brod-muzej u Hrvatskoj, no zapreka nema malo.
Postoji interes zakupaca, no još nije sigurno hoće li novi natječaj uspjeti privući ozbiljnog partnera.
Do sada je izvedeno mnogo radova na brodu. Ugovor s brodogradilištem Dalmont iznosio je 6,22 milijuna eura bez PDV-a, ali je tijekom obnove aneksiran čak 13 puta zbog dodatnih radova. Među najnovijim su preinake strujnih ormarića, cjevovoda, ugradnja užadi za privez i oblaganje stepeništa, što je dodatno povećalo troškove.
Do kraja rujna trebali bi biti završeni svi radovi na ugradnji opreme i testiranju brodskih sistema, a slijedi i završni pregled Hrvatskog registra brodova. Osim toga, tijekom 2023. izvedeni su restauratorski radovi na interijeru broda, koji su uključivali obnovu zidnih i stropnih obloga, ugrađenog namještaja i vrata.
Planiran je i stalni muzejski postav, čiji trošak iznosi oko 900.000 eura bez PDV-a. Postav će uključivati multimedijalnu opremu i rasvjetu, a istaknut će povijest broda, uključujući najpoznatije prostore poput Titove sobe, velikog salona i strojarnice.
Budući zakupac morat će uložiti značajna sredstva u opremanje prostora i preuzeti dio operativnih troškova, no ostaje pitanje kada će netko biti spreman na to ulaganje, piše Novi List.
J.T.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev