>
  4 min. čitanja

Na Dugom otoku lučka kapetanija život znači - Zaposlenici kapetanija do sad su imali plaće određene propisom još iz 2001.

Na Dugom otoku lučka kapetanija život znači - Zaposlenici kapetanija do sad su imali plaće određene propisom još iz 2001.
Foto: HTV Screenshot

Vlada je donijela odluku da se posadama brodova i brodica lučkih kapetanija plaće povećaju od 200 do 450 eura mjesečno i to upravo mnakon niza tekstova koje je objavio Morski HR. Do sada su zaposlenici kapetanija imali plaće određene propisom još iz 2001. Na Dugom otoku, u mjestu Sali, tamošnja lučka kapetanija stanovnicima život znači.

Više od 35 godina Ivo Švorinić radi posao lučkog kapetana.

- Možemo ga podijeliti u prvih 25 godina kad je bilo jako teško, kad sam bio sam. I u ovih posljednjih 10 godina, otkad se broj službenika povećao na 4, a u tijeku je i natječaj za 5. službenika - rekao je za HRT Ivo Švorinić, kapetan Ispostave lučke kapetanije u Salima.

Na pomorski iznimno prometnom području, čuvajući najveći otok zadarskog arhipelaga i okolne otoke, sudjelovali su u brojnim akcijama traganja i spašavanja te iznimno važnom hitnom medicinskom prijevozu. Nakon pomorskih nesreća spašavali su i sumještane.

- Hvala Bogu što su bili jednostavno angažirani u tom trenutku. To je sve u 10-ak minuta praktički, kako smo bili svjesni, on je skočio vezati malo brodicu da nam se ne bi izvalila - rekao je Vedran Petešić iz Sali.

- Nakrivio mi se brod na desnu stranu, nosio sam teret i puha' je vitar. I onda sam ih zvao, kapetaniju i odmah su izašli - istaknuo je Sebastijan Raljević, ribar iz Sali.

Nijedan dan nije im isti, njihov je posao specifičan.

- Izazovan i zahtjevan. Zahtjevan je dosta - rekao je Nikola Milić, voditelj brodice u Ispostavi lučke kapetanije u Salima.

Plaće i nisu bajne

Posljednjih nekoliko godina posao u državnoj službi nije atraktivan. Resorno ministarstvo raspisalo je natječaj za 67 radnih mjesta u lučkim kapetanijama.

- Uvjeti koje mi nudimo ljudima, pogotovo ljudima s pomorskim backgroundom koje mi zapošljavamo, nisu bili primamljivi. S ovim promjenama, s ovim novim plaćama, s ovim novim brodovima nadam se da ćemo privući nove djelatnike - rekao je Siniša Orlić, ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe.

Da je vrijeme za veće plaće, slažu se i posade brodova.

- A da je samo do materijalnoga kakvo je stanje, vjerojatno ne bih bio tu. Ima nešto drugo, to je neka pomoć mojim otočanima, sumještanima. Ova brodica koju koristi ispostava Lučke kapetanije u Salima sa svojih 35 godina najstarija je u floti Ministarstva mora. Njezina je posada prošle godine isplovila 200 puta i prešla čak 5 tisuća nautičkih milja - dodao je Milić.

Flota kapetanije obnavlja se. Nakon potpisanih ugovora, vrijednih oko 35 milijuna eura za 39 brodica, Ministarstvo namjerava izgraditi još dva broda, a 13 novih plovila trebalo bi stići do kraja ove godine.

I.B.

PROČITAJTE JOŠ:

U novom Pravilniku o odorama, djelatnicima Lučke kapetanije manji činovi i samo jedna polo majica godišnje!
U Narodnim novinama početkom siječnja izišao je novi Pravilnik o odorama djelatnika Lučkih kapetanija. No, umjesto da daju naznačiti bolja vremena ljudima koji se sve više javno bune protiv načina kako se Uprava sigurnosti plovidbe prema njima odnosi, sada je Pravilnikom određena njihova degradacija, žale nam se iz Lučkih kapetanija
POBUNA U LUČKIM KAPETANIJAMA: “Ne možemo sigurno prevoziti pacijente! Ljudi nam odlaze, zatvaraju se ispostave, nema tko upravljati brodovima, novi se stalno kvare...”
Nezadovoljni zaposlenici Lučkih kapetanija diljem Jadrana digli su svoj glas protiv niza odluka nadležnih, koji im, kako nam tvrde, nisu osigurali adekvatne uvjete za rad, što u ovom slučaju nisu novi brodovi, koji su već tu, već nedostatak adekvatno obučene posade, te sve veći odljev postojećeg kadra koji ne želi
Djelatnici Lučke kapetanije odbili raditi bez pisanog naloga - Dan poslije, Uprava u Ministarstvu mora proslavljeni brod Šibenik poslala u raspremu
ŠIBENIK - Problemi Lučkih kapetanija množe se i metu pod tepih već godinama. Javno svjedočimo nabavci novih plovila i nakon primopredaja, rezanja vrpci i slikanja ministara i šefova uprava iz Zagreba, gase se reflektori, a započinju problemi koje Morski HR istražuje već mjesecima. Ljudima unutar sustava je prekipjelo i deseci
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.