>
Blekinge će biti robusna i tiha podmornica koja će ruskoj mornarici stvoriti nove probleme u vodama Baltičkog mora i šire.
Švedska industrijska baza postaje sve aktivnija u isporuci vojne opreme koja tu zemlju može učiniti vodećom u vojnoj spremnosti, dok se priprema za pridruživanje NATO savezu.
Švedska tvrtka Saab bi uskoro mogla imati još jedan uspješan proizvod u svojim rukama, jer je njihova podmornica sljedeće generacije došla korak bliže k ostvarenju.
Kraljevska švedska mornarica položila je 30. lipnja kobilicu podmornice klase A26 Blekinge, vodećeg plovila u klasi od ukupno dva plovila. Blekinge klasa može ostati uronjena 18 dana i veća je od Gotlund klase, koja je sama po sebi zastrašujuća podmornica, koju će Blekinge-klasa zamijeniti krajem desetljeća.
U Saabu vlada uzbuđenje zbog Blekinge klase, a izvršni direktor tvrtke je u intervjuu za Naval News govorio o vrlinama te nove švedske podmornice, prenosi Zimo.
Kompetentnost u podmornici svrstava Švedsku među jedne od rijetkih nacija u svijetu sa sposobnošću izgradnje modernih i naprednih podmornica. Ceremonija nije samo prekretnica za HMS Blekinge, ona je također dokaz da je Švedska ponovno stekla tu sposobnost. Radujemo se kad će njezina sestra HMS Skåne slijediti njezine staze, rekao je glavni izvršni direktor Saaba Micael Johansson.
Blekinge klasa ima pred sobom dug put prije nego što uđe u službu. Konačna isporuka ne očekuje se prije 2027. ili 2028. godine. Ipak, polaganje kobilice značajna je prekretnica. Bilo je potrebno pet godina razvoja da Blekinge dođe samo do te točke. Švedska vojska je prvi put naručila te podmornice još 2015. godine. Izgradnja je započela 2017. godine u brodogradilištu Saab Kockum u Karlskroni, gdje Švedska gradi brodove već 300 godina.
Švedska mornarica uložila je 840 milijuna dolara u program klase Blekinge, u nastojanju da poboljša dizel-električne podmornice klase Södermanland iz doba Hladnog rata.
Planirano je da klasa Blekinge bude tiha kao i uvijek, a Šveđani se ističu u tehnologiji poništavanja buke za podvodno ratovanje. Blekinge ima konvencionalni pogon, ali će imati fleksibilne nosače kako bi se smanjila prolazna buka, izdržalo udarce i smanjile šanse da je neprijatelj otkrije. Okvir podmornice će bolje apsorbirati buku, a zračni kanali i cijevi također će biti tihi.
Blekinge će biti dug oko 66 metara. Imat će istisninu od gotovo 2000 tona. Te podmornice također će se moći prišuljati obali kako bi ubacile timove specijalnih postrojbi za specijalne operacije, a moći će isto tako i rasporediti podmornice bez ljudske posade.
Šveđani se nadaju da će bespilotna podvodna plovila iskoristiti svoju inteligenciju, nadzor i izviđanje kako bi plivale daleko naprijed i prikupile podatke o ciljanju za Blekinge. Robotske podmornice mogu proširiti domet sonara kako bi podmornica s ljudskom posadom bolje preživjela protiv neprijateljskih podmornica i razarača. Dronovi mogu koristiti aktivni sonar dok podmornica Blekinge ostaje skrivena.
Ako neprijatelj otkrije bespilotnu podmornicu, potencijalno uništenje tog broda neće ugroziti Blekinge, koji bi tada mogao tajno izaći iz područja operacija i izbjeći potencijalno uništenje.
Saab ima plan kako će moderno podvodno ratovanje izgledati u sljedećih 20 godina. Dok švedska mornarica neće dominirati svojim brojem podmornica, njezine bespilotne podmornice služit će kao multiplikator njihove pomorske sile.
Blekinge će biti robusna i tiha podmornica koja će ruskoj mornarici stvoriti nove probleme u vodama Baltičkog mora i šire.
Z.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev