>
Na natječaj Ministarstva unutarnjih poslova raspisan za nabavku dvaju obalnih ophodnih brodova, procijenjene vrijednosti 49,653.292,80 kuna bez PDV-a, pristigle su dvije ponude. Kako doznaje Jutarnji ponude su predali talijansko brodogradilište Cantiere Navale Vittoria i šibensko Iskra brodogradilište 1.
Prema neslužbenim informacijama, Cantiere Navale Vittoria ponudio je da će ophodne brodove sagraditi za 49,653.292 kune, a Iskra je ponudila cijenu od 49,509.450 kuna.
– Zapisnik o javnom otvaranju ponuda je objavljen u Elektroničkom oglasniku javne nabave. Projekt nabave predmetnih brodova je sufinanciran sredstvima EU te je rok provedbe projekta odnosno rok isporuke oba plovila najkasnije do 31. prosinca 2022. godine – pojašnjavaju iz MUP-a.
Roko Vuletić, direktor Iskra brodogradilište 1, potvrđuje da sudjelovali na natječaju i tvrdi da su dali financijski najpovoljniju ponudu.
– Natječaj je bio iznimno zahtjevan jer se tražila opsežna projektna dokumentacija s proračunima, za što smo angažirali projektantsku kuću Metal Shark iz Rijeka. Nažalost, nismo sigurni jesmo li pobijedili zbog iznimno diskriminatorne odredbe u bodovanju. Problematičan je kriterij prema kojem se s deset dodatnih bodova nagrađuje ponuditelj koji je već isporučio sličan brod, i to javnom sektoru. Dakle, mi koji radimo 90 posto poslova za privatni sektor, a isporučili smo 120 aluminijskih brodova za norveške naručitelje nemamo bodove – ističe Vuletić.
– O svemu smo obavijestili i Državnu komisiju za javnu nabavu, upozorili na neravnopravnost sudionika, ali su nas, nažalost, ignorirali. Jasno je da bi jedini pravi način korištenja fondova EU bio zapošljavanje domaćih kapaciteta. Stoga očekujemo barem jednaku startnu poziciju, a ovdje je to bilo sasvim suprotno. Čekamo službenu odluku i bude li nepovoljna po nas, uložit ćemo žalbu – naglašava Vuletić.
Predstavnik brodogradilišta Cantiere navale Vittoria Antonio Poščić potvrdio je da su predali ponudu, ali nije htio komentirati ništa o natječaju dok se ne izvrši odabir. Naglasio je da se brodovi moraju početi graditi najkasnije početkom rujna jer se približava 15-mjesečno razdoblje kada se brodovi moraju isporučiti. U protivnom će, kaže, propasti novac iz fondova EU.
Više pročitajte OVDJE.
I.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev