>
Europa je prelomila - ipak ne prestaje proizvodnja automobila na fosilna goriva, samo ćemo točiti ekološki prihvatljivije e-gorivo.
Tako nam i u budućnosti ostaje izbor između benzinca, dizelaša, hibrida ili električnih automobila. Kako je u našoj zemlji te koji je prvi izbor Hrvata?
Prošle je godine u Hrvatskoj kupljeno gotovo 14 tisuća rabljenih benzinaca i više od 45 tisuća rabljenih dizelaša. I dok se broj benzinaca povećao u odnosu na prethodnu godinu, kupljeno je 7000 dizelaša manje nego 2021. U zbroju, prošle je godine kupljeno oko 5000 rabljenih automobila manje.
Ipak, potražnja je još uvijek veća od ponude, piše Danas.hr.
Činjenica je da vozila još uvijek ima malo, projekcije su da će tako biti i ostat još neko vrijeme jer stabilizacija tržišta se očekuje tek kad se stabilizira isporuka novih vozila smatra Bruno Svečak, direktor prodaje u salonu za prodaju rabljenih automobila.
Na tržište utječu i odluke Europske unije. Obustavu proizvodnje automobila s motorima na unutarnje izgaranje do 2035. blokirala je Njemačka kojoj bi to bio udarac za jaku industrijsku granu. I nakon tog roka proizvodit će se automobili koje pokreće takozvano e-gorivo.
Prirodnim putem se iz vode izdvaja vodik, a iz ugljičnog dioksida se izdvaja ugljik i spajanjem vodika i ugljika metanol koji se kasnije frakcijskom destilacijom može pretvoriti u benzin i dizel, opisuje Hrvoje Paver, savjetnik u Sektoru za trgovinu pri HGK.
Nijemci procjenjuju da će taj skupi proces do 2030. spasti na cijenu standardnog goriva. Takvo gorivo će se moći koristiti u standardnim automobilima, što znači da smo još daleko od potpunog prelaska na električne aute. A ako je daleko Europa, Hrvatska je još dalje.
Ipak, i Hrvati pokazuju ekološku svijest, pa uz uvoz rabljenih automobila norme Euro 6, od 22.800 novih automobila kupljenih lani njih 23 posto bilo na hibridni ili električni pogon.
B.K.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev