>
Uprava Sueskog kanala u novu godinu ušla je nikad zadovoljnija. Prošlogodišnji prihodi i broj tranzita kroz kanal premašili su ukupnu stopu rasta svjetske brodarske industrije, pa je 2021. godina i službeno proglašena najboljom godinom u povijesti Sueskog kanala – barem što se tiče zarade.
Sueski kanal je, prema informacijama njegove uprave, u 2021. godini zaradio 6,3 milijarde dolara te je ostvario najveću godišnju neto tonažu od 1,27 milijardi, premašivši tako čak i stopu rasta svjetske trgovine.
Godišnji prihodi narasli su za 12,8% unatoč incidentu koji je u ožujku izazvao golemi kontejnerski brod Ever Given, koji se nasukao usred kanala i tako na nekoliko dana potpuno zablokirao ovaj važan pomorski pravac. Sueski kanal je ove godine zaradio 1,1 milijardi dolara više nego godinu ranije i to sve, kažu, zahvaljujući dobro osmišljenom marketinškom planu i dobroj suradnji s brodarskim tvrtkama tijekom pandemije.
Jedno od tih marketinških “trikova” bila je i odluka Uprave da smanji naknadu za prolaz putničkih brodova za 15%.
Kroz Sueski kanal u prošloj godini prošlo je 20 694 plovila, odnosno 10% više nego u 2020. godini. Slijedom tih brojki narasla je i neto tonaža za 8,5%, i to više nego dvostruko od rasta svjetske trgovine u 2021., koja je na manje od 4%.
Povećao se i broj tranzita LNG brodova, i to za trećinu u odnosu na godinu ranije, a za 10% povećao se i tranzit kontejnerskih brodova.
Što se tiče ove godine, u planu je povećanje tranzitne naknade kroz kanal za 6% za većinu glavnih kategorija brodova, osim za LNG prijevoznike. Planiraju se poticaji za tzv. zeleno brodarstvo, što znači da će ekološki prihvatljivi brodovi imati neke povlastice pri prolasku kroz kanal, a obnovljivim izvorima energije u svom poslovanju namjerava se okrenuti i Sueski kanal.
Možda najvažniji korak u ovoj godini jest proširivanje južnog dijela Sueskog kanala za oko 20 milja, što će prema riječima uprave kanala, povećati sigurnost plovidbe za 28%.
K.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev