>
FAŽANA – Čelništvo Nacionalnog parka Brijuni nije izašlo u susret pulskim i fažanskim malim brodarima koji su tražili bolje financijske uvjete plovidbe na teritoriju parka. NP Brijuni ostao je kod stajališta da brodarima neće smanjiti cijenu koncesije.
Početkom tjedna je održan sastanak između predstavnika malih brodara Pule i Fažane i uprave Nacionalnog parka Brijuni s ciljem pronalaska dogovora oko višegodišnjeg problema naplate koncesije za prolazak izletničkih tura pokraj Brijuna, piše Glas Istre.
Brodari su uoči sastanka pripremili tri prijedloga i također poručili da će, ako jedan od njih ne bude prihvaćen, biti prisiljeni ploviti drugdje, primjerice na Kamenjak. Sastanak, na kojem mediji nisu smjeli prisustvovati, sazvala je uprava NP Brijuni.
Nakon gotovo tri sata ravnatelj Brijuna Marno Milotić rekao je da su na koncu ostali na uvjetima za koje uprava smatra da su najpošteniji. Po tom bi modalitetu brodari plaćali jednu kunu van sezone i jednu kunu i 70 lipa u sezoni, po registriranom broju putnika, za svaki ulaz na područje Parka. Uz to, brodari će imati priliku birati između dva modela plaćanja. Prva opcija im omogućava paušalno plaćanje po danu, a druga naplatu samo onda kada plove i obavljaju djelatnost, odnosno kada uđu unutar granica Parka.
– Jasno nam je da brodari ne napune uvijek brod, ali nama je to jedini mjerljivi način te smo upravo zato i formirali takve cijene. Išli smo na minimum minimuma po svim kriterijima i smatramo da je to najpoštenije, naravno čuvajući interes Nacionalnog parka. Svi njihovi prijedlozi idu na štetu Parka. Prevrtili smo sve i svašta, od tri prijedloga došli smo na trideset tri. Na kraju ćemo vidjeti tko će se od brodara javiti na ovogodišnji javni poziv koji bi trebao izaći kroz nekoliko dana, konstatira Milotić i napominje da je brodarima i dalje ponuđena mogućnost dobivanja progresivne provizije za svakog dovedenog posjetitelja od 5 do 25 posto, prema ponuđenoj skali, ovisno o ostvarenom prometu.
– Tim provizijama brodari mogu, recimo, povratiti koncesijsku naknadu, a eventualno i zaraditi. Zato ne razumijem gdje je problem, zaključuje Milotić.
Ako je suditi po Milotićevom posljednjem navodu, čini se da prostora za pregovore više nema te da će brodari, ukoliko žele ploviti unutar granica Parka, morati pristati na uvjete uprave.
Predsjednik Udruge malih brodara Istarske županije Pavle Orešnik kratko je komentirao da ovakve uvjete ne može podnijeti 90 posto brodara, pa će dosta njih morati odustati.
– Neki će ipak potpisati jer nemaju drugu mogućnost. Ovo je ucjena, a država je stala iza toga te tako uništila male brodare, zaključuje Orešnik.
Upravno vijeće Brijuna prošle je sezone donijelo odluku da se naplata koncesije prepolovi slijedom izvanrednih pandemijskih okolnosti. Također, krajem prošle godine objavljen je i javni poziv radi podnošenja zahtjeva za smanjenje naknade s dokazima o smanjenim prihodima. Međutim, Orešnik tvrdi da su na kraju sezone brodari bili prevareni te napominje da je bilo dogovoreno smanjenje naplate i da će se omogućiti plaćanje nakon završetka turističke sezone.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev