>
Danas je u Ministarstvu turizma održana konferencija za medije u sklopu koje su ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić predstavili turističke rezultate ostvarene tijekom prvih osam mjeseci. Konferenciji za medije prisustvovali su i predstavnici hrvatskog turističkog sektora, odnosno direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain, predsjednik Udruženja marina pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Sean Lisjak, predsjednica Zajednice obiteljskoj turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Martina Nimac Kalcina te član upravnog vijeća Nacionalne udruga obiteljskih i malih hotela Kruno Kapetanović.
U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do kraja kolovoza, prema podacima sustava eVisitor koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), ostvareno 6,8 milijuna dolazaka i 47,6 milijuna noćenja, odnosno 41 posto dolazaka i 53 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine. Od toga su strani turisti ostvarili 5,5 milijuna dolazaka i 38,3 milijuna noćenja, dok su domaći turisti ostvarili 1,3 milijuna dolazaka i 9,2 milijuna noćenja. Ovime su dosadašnji rezultati turističkog prometa u Hrvatskoj premašili inicijalna predviđanja Svjetske turističke organizacije (UNWTO) o ostvarivanju 30 posto prošlogodišnjeg turističkog prometa.
– Iza nas je smatram, s obzirom na okolnosti, veoma uspješnih osam mjeseci turističke godine u kojoj su naši turistički djelatnici i oni koji rade u djelatnostima vezanim uz turizam, još jednom pokazali kako su izuzetno prilagodljiviji i inovativni. Ova Vlada prepoznaje turizam i sve dosadašnje mjere, od samog početka pandemije, pred ljeto i sad za nastavak godine, na kojima smo surađivali s brojnim dionicima unutar i izvan sektora, stvorile su temelje za ove rezultate. Pred nama je sada realizacija ostatka turističke godine te priprema za sljedeću godinu, izrada novog strateškog dokumenta te niz aktivnosti koji imaju za cilj održavanje stabilnosti turističkog sustava, jačanja njegove otpornosti te ubrzavanja procesa oporavka. Naša želja je da turizam bude instrument i ogledni primjer kao što je dosad bio, za razvoj gospodarstva i poticanje drugih industrija – istaknula je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.
– U glavnom ljetnom dijelu turističke godine ostvarili smo odličan rezultat koji Hrvatsku svrstava u vrh Mediterana po ostvarenom turističkom prometu. U tijeku su završne pripreme za provedbu aktivnosti koje će za cilj imati promociju posezone tijekom koje ćemo u fokus promidžbe staviti nautiku, kontinentalnu ponudu, eno-gastronomiju te ponudu hrvatskih nacionalnih parkova i parkova prirode. Također, kroz rujan ćemo provest kampanju na nama najvažnijim tržištima u sklopu koje ćemo svim turistima izraziti zahvalnost na iskazanom povjerenju prilikom odabira hrvatskih destinacija za svoja odredišta u ovoj godini. Vrlo intenzivno radimo i na pripremi 2021. godine u kojoj ćemo Hrvatsku još snažnije pozicionirati kao sigurnu turističku destinaciju s fokusom na tržišta koja su najbolje reagirala na promotivne aktivnosti u ovoj godini, poput Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Italije, Slovačke i Mađarske – izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Tijekom prvih osam mjeseci 2020. godine najviše noćenja ostvareno je u Istri (11,9 milijuna), u Primorsko-goranskoj županiji (9,7 milijuna), dok je u Zadarskoj županiji ostvareno 8,6 milijuna noćenja. Slijede Splitsko-dalmatinska županija s 8,3 milijuna noćenja i Šibensko-kninska županija s 3,6 milijuna noćenja. Dubrovačko-neretvanska županija ostvarila je 2,5 milijuna noćenja, Ličko-senjska županija 1,7 milijuna noćenja, dok je Zagreb ostvario 550.000 noćenja, a ostale kontinentalne županije 835.000 noćenja. Na nacionalnoj je razini tijekom prvih osam mjeseci najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (11,2 milijuna), Slovenije (7,6 milijuna), Poljske (4 milijuna), Češke (3,1 milijun), Austrije (2,3 milijuna), Italije (1,4 milijuna), Mađarske (1,3 milijuna) i Slovačke (1,1 milijun), a gledajući po segmentu smještaja najviše je noćenja ostvareno u objektima u domaćinstvu (20,3 milijuna) i kampovima (7,9 milijuna) te hotelima (5,9 milijuna). Top destinacije u prvih osam mjeseci po kriteriju ostvarenih noćenja su Vir, Rovinj, Medulin, Poreč, Crikvenica i Mali Lošinj.
U kolovozu je u Hrvatskoj ostvareno 2,7 milijuna dolazaka i 21,1 milijuna noćenja, odnosno 54 posto dolazaka i 64 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine. U kolovozu je najviše noćenja ostvareno u Istri (5,1 milijuna), dok je na Kvarneru ostvareno 4,2 milijuna noćenja i u Splitsko-dalmatinskoj županiji 4 milijuna noćenja. Slijede Zadarska županija s 3,8 milijuna noćenja i Šibensko-kninska županija s 1,7 milijuna noćenja. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji ostvareno 1,2 milijuna noćenja, dok je u Ličko-senjskoj županiji ostvareno oko 750.000 noćenja te u Zagrebu 84.000 noćenja. Na nacionalnoj je razini u kolovozu najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (5,3 milijuna), Slovenije (2,8 milijuna), Poljske (2,2 milijuna), Češke (1,3 milijuna), Austrije (800.000), Italije (760.000), Mađarske (635.000) i Slovačke (520.000).
D.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev