>
DUBROVNIK – Upravni odjel za izdavanje i provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje Grada Dubrovnika izdao je lokacijsku dozvolu za gradnju priveza za plovila ispred Hotela Villa Dubrovnik. Radi li se o opasnom presedanu, s obzirom na to da se prema Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama privez odnosi samo za zonu morske luke, a nikako na zone izvan lučkog područja?
Dubrovačko – neretvanska županija je, naime, putem Upravnog odjela za gospodarstvo i more, podneskom od dana 13. ožujka 2020. godine zatražila izdavanje lokacijske dozvole za gradnju priveza za plovila ispred Hotela Villa Dubrovnik na pomorskom dobru kojeg čine dio mora i obala koja nosi katastarsku oznaku 2786 k.o. Dubrovnik (s.i.) odnosno 4871 k.o., piše Dubrovniknet.
U lokacijskoj dozvoli stoji i pojašnjenje kako će privez izgledati: oblik priveza je trapezni oslonjen na dvije stijene; površina priveza je 12,43m2; dimenzije priveza 7,8 x 1,0-2,4 metra zadovoljava pristajanje i manevriranje plovila do 12 metara dužine i gaza na privezu do 1,4 metar; tri glavna čelična profila SHS 200X6 postavljaju se u smjeru sjever-jug sa oslanjanjem na dvije stijene (kote 1,24m.n.v. i 1.04 m.n.v.); na sjevernu potporu postavlja se postavlja se čelični nosač HEA 180 kako bi se anulirala visinska razlika od 20 cm u odnosu na južnu potporu; gornja kota konstrukcije je na 1.44 m.n.v.; završnom podloga je drvo (decking) sa završnom kotom +1,51m.n.v; u obuhvatu se osigurava vez za 1 plovilo (manje od 20% od ukupnog broja
smještajnih jedinica Hotela Villa Dubrovnik – 56).
Vijest o odobrenoj gradnji mula za plovila ispred Vile Dubrovnik, izazvala je burne reakcije Dubrovčana. I dok neki smatraju kako se pristajanje brodova uz hotele ne smije dozvoliti, drugi misle kako je u gradu koji se odlučio na turizam ovakva usluga potrebna.
Predsjednik udruge Divlja liga Vaterpolo Igor Legaz podnio je žalbu Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine protiv protiv Lokacijske dozvole za gradnju priveza za plovila ispred Hotela Villa Dubrovnik.
On smatra kako je “povrijeđen je GUP Grada Dubrovnika“, što u žalbi detaljno izlaže te dodaje kako je prema Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama, privez svaka trajna građevina na koju se plovilo može osigurati (mul, kej, pristanište, plutača za vez, …).U tom smislu, Zakon poznaje pojam “privez”, ali se privez odnosi samo za zonu morske luke, a nikako izvan lučkog područja, piše Dubrovniknet.
Među ostalim Legaz navodi kako uglavak tabla “ZABRANJENO KUPANJE” izreke osporene Lokacijske dozvole, predstavlja izuzetno opasan nasrtaj na svakog kupača u Dubrovniku, a ujedno je presedan za čitavu hrvatsku obalu Jadranskog mora.
Legaz smatra i kako idejni projekt iz 2019., koji je sastavni dio Lokacijske dozvole, nije projekt nekog budućeg mula koji bi se trebao graditi, već je projekt izvedenog stanja kakvo je bilo zatečeno 2019., a Lokacija dozvola je trebala samo poslužiti da “legalizira” mul koji je Dragutin Biondić nezakonito montirao u lipnju 2010., a ne da se nešto uistinu gradi.
Konačno, svaki privez, kao objekt lučke infrastrukture mora sadržavati javni kopneni prilaz, navodi Legaz te razlaže kako u ovom slučaju javnog kopnenog prilaza nema. Cjeloviti tekst žalbe pročitajte OVDJE.
D.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev