>
TRGET – Štetu nadoknađuje brodar koji je prouzročio incident i inzistirat će se na visokom odštetnom zahtjevu i kazni kako bi to bio poučak svim ostalim brodarima kako se treba ponašati u hrvatskim vodama i hrvatskim lukama. Brod će morati ostati u luci dok brodar ne položi garanciju za nadoknadu štete, rekao je Siniša Orlić.
Kako je moguće da se tankanje mazuta u libanonski brod na terminalu u luci Bršica odvijalo bez nadzora i da se jedna takva aktivnost u ekološki izuzetno osjetljivom okružju, kakav je Raški kanal, može odvijati bez da se brod prethodno osigura sigurnosnim plutajućim branama? Novinarska su to pitanja na koja sudionici sastanka, koji je povodom prošlotjednog incidenta i onečišćenja mora i obale u tri istarske općine jučer održan u Raši, nisu ponudili konkretan odgovor.
– Uzimanje tzv. bunkera od strane broda vršeno je u noćnim satima i tada Luka nije radila. Na tom je terminalu u to vrijeme bio prisutan zaštitar koji je stajao na ulazu u tu operativnu obalu, no postojeći pravilnici ni ne obvezuju na prisutnost koncesionara koji se bavi osnovnom djelatnošću, odnosno Luku. Čitav postupak je trebao biti kontroliran od strane broda, odnosno od strane koncesionara koji je isporučivao gorivo, a to je u ovom slučaju bila INA – kazao je za Glas Istre ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.
No nakon ovog incidenta, dodao je, tijekom kojeg je u more iscurilo oko 3,8 tona mazuta, i u Rijeci su počeli razmišljati o dodatnim sigurnosnim mjerama.
– Mi ćemo svakako postrožiti naše prisustvo i premda nas na to ne obvezuju postojeći pravilnici, ja sam jutros izdao nalog da kod svake slične operacije ubuduće bude obavezno prisutan i djelatnik Lučke uprave Rijeka – kazao je Vukorepa, te dodao kako će koncesionar kroz predstojeći investicijski ciklus obnove terminala uložiti maksimalne napore da u Bršici unaprijedi i pojača kvalitetu svog servisa i razinu sigurnosti.
– Ovi događaju tjeraju nas da vodimo puno više računa nego dosad, te da izmijenimo postojeće pravilnike i u njih ugradimo mjere koji će povećati sigurnost kod manipulacija kao što je bila ova koja je prouzročila incident – zaključio je Vukorepa.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev