>
  3 min. čitanja

OTOČANI OGORČENI: "Neka nam netko objasni pljačkaško poskupljenje prijevoza katamaranima!"

OTOČANI OGORČENI: "Neka nam netko objasni pljačkaško poskupljenje prijevoza katamaranima!"
Foto: Morski HR

Od pandemijske krize, preko rata u ukrajini, pa dizanjem cijena transporta, poskupljenja ima na sve strane i nitko na njih nije imun. No najizloženije skupine su, osim umirovljenika, zapravo otočani. Jedan od njih obratio nam se pismom u kojem pokušava kroz nekoliko pitanja dobiti odgovor na pitanje: "zašto"?

Ogorčeni Hvaranin (podaci poznati redakciji), potaknut, kako kaže "pljačkaškim" poskupljenjima svega, pa i brodskog prijevoza na otoke, poslao je nekoliko pitanja koja je prethodno slao na adrese linijskih prijevoznika Krilo.hr i Jadroliniju, i na koja naravno, nitko nije odgovorio, ali se nada da će možda novinarima odgovoriti. Pismo prenosimo u cijelosti:

- Možda nakon vaše objave saznamo nešto više, ali vjerojatno su i to samo floskule. Riječ je o pretjeranim cijenama karata za katamarane koji nisu subvencionirani od strane države na području Splitsko-dalmatinske županije, pogotovo u mjestu Hvar koje ima najviše dnevnih linija s kopnom.

0:00
/0:33

Katamaran Jadrolinije u plovidbi s Hvara za Split

Godinu za godinom: 70, pa 100 kuna, onda 20. pa 25 eura!

Ne ulazeći u poslovnu politiku Krila i Jadrolinije te TP-linea, jasno je da su karte svake godine sve skuplje, pa tako dolazimo do cijene  karte Hvar - Split od 25 eura. Prošle godine 20 eura, godinu ranije 100 kuna, a prije toga oko 70 kuna. 

Javnost grada Hvara je željna odgovora na sljedeća pitanja: Kako opravdavate da je cijena karte u dvije godine skočila skoro duplo? Kako objašnjavate nesrazmjer u cijenama pojedinih dionica? Na primjer, cijena karte Split - Dubrovnik je 50 eura, a dionica Hvar - Dubrovnik je također 50 eura, iako je puno kraća udaljenost nego Split - Dubrovnik.Dionica Split - Hvar je 25 eura, a Split - Korčula 30 eura, iako je udaljenost od Splita do Korčule duplo duža nego od Splita do Hvara.

"Imaju li cijene pokriće u udaljenosti ili je riječ o kartelskom udruživanju?"

Imaju li cijene karata pokriće u udaljenosti ili su cijene proizvoljne i vode se samo prema ekonomskoj računici gdje je luka Hvar najisplativija dionica? Jesu li Krilo, Jadrolinija i Tp-line u dogovoru oko cijena karata? Cijene su kod sve tri kompanije iste, što povlači potencijalno kartelsko udruživanje u svrhu podizanja cijena, što je kažnjivo zakonom? Može li lokalno stanovništvo očekivati popust za neku od 20-ak dnevnih linija koje prijevoznici imaju tokom ljeta?

Na niti jedno od ovih pitanja nitko nije odgovorio, ali možda će Vama, ako krenete pisati članak o tome, odgovoriti. 

Katamaran Krila u plovidbi prema Splitu - Foto: Morski HR

Zimi ne plove čim zapuše maestral, ali ljeti i po najvećem nevremenu voze

Danas, 31. svibnja Ministarstvo je podignulo i cijene subvencioniranih linija za 80 %. Sve ovo je postalo parodija. Zimi katamarani ne voze čim zapuše maestral, ali ljeti i po najvećem nevremenu voze. Uz to, Jadrolinija na subvencioniranu liniju koja plovi Split - Hvar - Vela Luka - Lastovo ljeti stavi najmanji, najstariji i najsporiji katamaran, dok za linije koje naplaćuju 25 eura voze  najveći katamarani.

Otočani su građani drugog reda sve više i više. Nadam se da ćete ovu temu uzeti u obradu, a svakako bi bilo dobro provjeriti što o tome misli i lokalna samouprava, pogovoto Vela Luka i Lastovo koji litu pate najviše zbog karampane koja im vozi do otoka, upozorava i pita se ovaj otočanin s Hvara, a mi smo njegove upite proslijedili prijevoznicima. Odgovore ćemo objaviti čim ih dobijemo.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.