>
SPLIT - Ovog tjedna su u sjedištu Agencije za obalni linijski pomorski promet u Splitu otvorene ponude za brzobrodske linije na našoj obali među kojima su se našlo pet linija iz Zadra.
Za linije iz Zadra natjecali su se državni brodar Jadrolinija i tri zadarska brodara: TP Line Tankerske plovidbe koji je posljednjih godina održavao linije na splitskom i dubrovačkom području, G&V Line Iadera vlasnika Dražena Montane i Miatorus, odnosno Miatrade koji je nedavno pretrpio težak udarac nakon potonuća katamarana Princa Zadra. Oni su stoga na natječaju ponudili ugovor o novogradnji, javlja 057info.
Bez obzira na to tko će u konačnici dobiti natječaj, obnovit će se flota, a cijene karata bi mogle rasti jer je Agencija podigla prag za maksimalnu cijenu karte na subvencioniram linijama pa će putnici plaćati u prosjeku od 30 do 70 centi skuplju kartu ovisno o relaciji i kategoriji u koju spadaju.
9406 ZADAR – SALI – ZAGLAV – IŽ MALI/BRŠANJ I OBRATNO
Na brzobrodsku liniju za koju je Agencija predvidjela subvenciju do 26 milijuna eura, javila su se tri brodara.
G&V Line Iadera javio se na natječaj s Melitom s kojom je i do sada održavao ovu liniju. Za katamaran izgrađen 1985. godine, kapaciteta 180pax tražio je 11,8 milijuna eura (bez PDV-a) subvencije za narednih 6 godina. Nešto veći iznos, 12,1 milijuna eura tražio je TP-Line, ali se javio s puno novijim katamaranom Arta iz 2017. godine i s većim kapacitetom putnika 309pax.
Miatrade je pak predala dokumentaciju u posljednjim minutama natječaja – u 10 sati i 21 minutu, a otvaranje ponuda započelo je u 10 i 45. U njihovoj ponudi stoji da će prevoziti putnike s ugovorom o novogradnji – Flex Ferry 2025. g., kapaciteta 228 pax za što su tražili i viši iznos subvencije (15,8 milijuna eura) s obzirom da je novogradnja mogla dobiti koncesiju na 10 godina.
9404 BRBINJ – BOŽAVA – ZVERINAC – SESTRUNJ – RIVANJ – ZADAR i obratno
9405 ZADAR – IŽ MALI – VELI IŽ – RAVA MALA – RAVA i obratno
Za ove dvije linije tražio se jedan brodar, a Agencija je predvidjela 29 milijuna eura subvencije. Natječe se Jadrolinija, koja ih trenutno održava, te traže 17 milijuna eura subvencije za Danicu iz 2019. godine, kapaciteta 317pax. Liniju se nada dobiti i G&V Line Iadera s Antonijom iz 2002. god kapaciteta 242 pax koja je za stariji brod tražila niži iznos subvencije – 12 milijuna eura.
9403 IST – ZAPUNTEL – BRGULJE – MOLAT – ZADAR I OBRATNO
Agencija je predvidjela 25 milijuna eura subvenciju za ovu liniju, a na natječaj se javila samo Jadrolinija s Katom iz 2018. godina, kapaciteta 317 pax. Jadrolinija i sada održava ovu liniju.
9401 OLIB – SILBA – PREMUDA – ZADAR I OBRATNO
Za liniju je bilo predviđeno 28.635.810 milijuna eura, a javili su se samo TP Line i MiaTrade koji su ponudu predali netom prije istaka roka, 20-ak minuta prije početka otvaranja ponuda.
TP Line je tražio 14 milijuna eura za Kalelargu iz 2022. godine, kapaciteta 300pax.
MiaTrade gotovo maksimalni iznos subvencije 28.619.974 eura s ugovorom o novogradnji Flex Ferry 38, kapaciteta 330 pax.
Otvorenje ponuda dva puta je odgođeno nakon što su u Agenciji posljednji dan natječaja (inicijalno 2. prosinca) objavili da su zaprimili preko sto upita u jedan dan na koja nisu mogli stići odgovoriti na vrijeme. Zatim su drugi put odgodili otvaranje ponuda s 12. na 16. prosinca na anonimnu molbu jednog od brodara. No izgleda da to nije bilo svima po volji jer je netko od brodara unio prigovor navodeći da molba nije dobar razlog jer „produljenje roka može rezultirati nepotrebnim odugovlačenjem“ te da će se time omogućiti drugom brodaru „dovoljno vremena da pripremi potrebnu dokumentaciju što bi moglo biti protumačeno kao pokušaj pogodovanja određenom gospodarskom subjektu prilagođavanjem uvjeta javne nabave“. Agencija je taj prigovor odbila s obzirom da je drugo produljenje bilo „samo za dva radna dana“, a u interesu im je dobiti što više „kvalitetnih ponuda“.
Pri ocjenjivanju ponuda 50 posto bodova nosi ekonomsko-financijski kriterij, odnosno iznos ponude, a 50 posto tehnički kriteriji koji uključuju više komponenti. U tehničke kriterije spada starost broda, godine iskustva, kapacitet plovila, udobnost broda i brzina.
D.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev