>
  3 min. čitanja

Ovo je drugi ophodni brod HRM-a porinut u Splitu!

Ovo je drugi ophodni brod HRM-a porinut u Splitu!
Foto: MORH

Nakon zaprimljenog prototipa obalnog ophodnog broda pod nazivom Omiš, ovo je drugi obalni ophodni brod iz serije od ukupno pet brodova.

Završetak projekta izgradnje obalnih ophodnih brodova jedan je od prioriteta potpredsjednika Vlade RH i ministra obrane Ivana Anušića od početka njegova mandata.

- Brodosplitu čestitam na porinuću, a Hrvatska ratna mornarica do kraja ove godine u svojoj će floti imati obalni ophodni brod namijenjen Obalnoj straži - poručio je ministar Anušić te dodao da se dovršetkom ovog projekta nastavlja modernizacija i osnaživanje HRM-a.

Nakon današnjeg porinuća nastavit će se radovi završnog opremanja i uređenja te vrlo brzo nakon toga počinju i propisane probne vožnje te bojno gađanje. Posada broda upravo prolazi teorijski dio obuke i upoznavanje s brodskim karakteristikama, upravljanjem i održavanjem, koje provodi graditelj.

Rok isporuke za taj brod je do kraja 2024. godine, a troškovi njegova završetka, uključujući i troškove za vezanu opremu, iznose 5.675.614,59 eura s PDV-om.

Tehničke značajke obalnog ophodnog broda

Brod je dug 43,16 metara. Opremljen je daljinski upravljanom oružnom stanicom s automatskim 30 mm topom te dvjema ručno upravljivim strojnicama 12,7 mm i četirima ručnim prijenosnim protuzrakoplovnim raketnim sustavima.

Kapacitet broda je 17 članova posade, uz autonomiju plovidbe od deset dana. Brzinu od 28 čvorova osiguravaju mu glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW (2 x 3386 konjskih snaga).

Brod je opremljen, uz ostalo, i dnevnim kamerama visoke rezolucije za detekciju i praćenje ciljeva, zatim termalnom kamerom za detekciju ciljeva na velikim udaljenostima uz dva specijalna dalekozora za noćno motrenje.

Novogradnja 541 ima i potpunu nuklearno-biološko-kemijsku zaštitu, mogućnost hermetičkog zatvaranja te brodsku dekontaminacijsku stanicu.

J.T.

PROČITAJTE JOŠ:

U Splitu porinut prvi od preostalih 4 ophodna broda!
Prvi obalni ophodni brod od preostala četiri, novogradnja 541, porinut je danas 1. srpnja 2024. u Brodogradilištu specijalnih objekata u Splitu. "Do kraja ove godine Hrvatska ratna mornarica dobit će prvi od preostala četiri obalna ophodna broda, čime nastavljamo njezinu modernizaciju i osnaživanje", poručio je ministar obrane Ivan Anušić. Nakon zaprimljenog prototipa obalnog ophodnog broda pod nazivom Omiš, ovo je drugi obalni ophodni brod iz serije od ukupno pet brodova, čiju je izgradnju ugovorilo Ministarstvo obrane Republike Hrvatske. Završetak projekta izgradnje obalnih ophodnih brodova jedan je od prioriteta potpredsjednika Vlade RH i ministra obrane Ivana Anušića od početka njegova mandata. "Brodosplitu čestitam na porinuću, a Hrvatska ratna mornarica do kraja ove godine u svojoj će floti imati obalni ophodni brod namijenjen Obalnoj straži", poručio je ministar Anušić te dodao da se dovršetkom ovog projekta nastavlja modernizacija i osnaživanje HRM-a. Nakon današnjeg porinuća nastavit će se radovi završnog opremanja i uređenja te vrlo brzo nakon toga počinju i propisane probne vožnje te bojno gađanje. Posada broda upravo prolazi teorijski dio obuke i upoznavanje s brodskim karakteristikama, upravljanjem i održavanjem, koje provodi graditelj. Rok isporuke za taj brod je do kraja 2024. godine, a troškovi njegova završetka, uključujući i troškove za vezanu opremu, iznose 5.675.614,59 eura s PDV-om. Tehničke značajke obalnog ophodnog broda Brod je dug 43,16 metara. Opremljen je daljinski upravljanom oružnom stanicom s automatskim 30 mm topom te dvjema ručno upravljivim strojnicama 12,7 mm i četirima ručnim prijenosnim protuzrakoplovnim raketnim sustavima. Kapacitet broda je 17 članova posade, uz autonomiju plovidbe od deset dana. Brzinu od 28 čvorova osiguravaju mu glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW (2 x 3386 konjskih snaga). Brod je opremljen, uz ostalo, i dnevnim kamerama visoke rezolucije za detekciju i praćenje ciljeva, zatim termalnom kamerom za detekciju ciljeva na velikim udaljenostima uz dva specijalna dalekozora za noćno motrenje. Novogradnja 541 ima i potpunu nuklearno-biološko-kemijsku zaštitu, mogućnost hermetičkog zatvaranja te brodsku dekontaminacijsku stanicu. Video: MORH
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.