>
Mnoge inicijative za pametni turizam u Europi su nastale iz projekata pametnih gradova, a njihov fokus je više na inovacijama, konkurentnosti i razvoju pametnih aplikacija za krajnjeg korisnika, koje podržavaju obogaćeno turističko iskustvo.
Pametni turizam je vrlo važna komponenta pametnog grada u kojem su provedene aktivnosti prema pametnoj mobilnosti, kao što je npr. sustav pametnog parkinga. Zatim prema pametnoj infrastrukturi (pametne mreže, daljinsko upravljanje javnom rasvjetom, pregled lokacija punionica za električna vozila i sl.), te u kojem su zgrade opremljene pametnim tehnologijama kojima se učinkovito upravlja potrošnjom i proizvodnjom energije i vode, navodi se na stranicama Održive Hrvatske.
Kao jedan od primjera se navodi Kopački Rit i brod Labud. Brod na električni pogon s fotonaponskim panelima za punjenje baterija. Ukupna vrijednost broda je 3,1 milijun kuna. Financiran je sredstvima darovnice Globalnog fonda za okoliš (GEF), te Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (FZOEU).
Kroz projekt PARCS financirana je i elektrifikacija pristaništa Veliki Sakadaš, kako bi se osiguralo brzo i sigurno dopunjavanje baterije broda u slučajevima kad solarna energija ne bude dovoljna.
Još jedan primjer je Nacionalni park Mljet i brod Niko Nodilo, solarni elektro katamaran za prijevoz putnika po parku. Financiran je od strane Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i UNDP-a. Brod je kapaciteta 54 putnika uz 2 člana posade. Duljine je 15 m i širine 5 m. Optimalna brzina mu je 5 čvorova, dok je maksimalna moguća brzina 8 čvorova. Solarna elektrana od 7,5 kW osigurava dnevnu autonomiju od 8 sati pri operativnoj brzini od 5 čvorova tijekom ljetnih mjeseci.
Z.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev