>
Hrvatske ceste dobitnici su godišnje nagrade 2023. za most Pelješac u kategoriji za izvanredno inženjersko postignuće koje obuhvaća estetski ugodnu i ekološki prihvatljivu praksu u mostogradnji.
Pelješki most dobitnik je prestižne i svjetski priznate nagrade koja se dodjeljuje na Međunarodnoj konferenciji o mostovima održanoj u američkom National Harboru, pokraj Washingtona. Udruženje inženjera zapadne Pennsylvanije u SAD u sklopu godišnje Međunarodne konferencije za mostove dodjeljuje nagrade u više kategorija projekata mostova u čast istaknutih inženjera koji su imali značajan utjecaj na mostogradnju u svijetu.
Medalja Gustav Lindenthal dodjeljuje se za pojedinačno, nedavno izvanredno postignuće u izgradnji mostova koje pokazuje tehničku i materijalnu inovaciju, estetsku vrijednost, sklad s okolišem ili uspješno sudjelovanje u zajednici. Hrvatske ceste su dobitnici godišnje nagrade 2023. za most Pelješac u kategoriji za izvanredno inženjersko postignuće koje obuhvaća estetski ugodnu i ekološki prihvatljivu praksu u mostogradnji.
Voditelj projekta Cestovnog povezivanja južne Dalmacije Goran Legac primio je u ime HC-a ovu vrijednu nagradu, a koja svrstava Pelješki most uz bok mnogih velikih projekata mostogradnje u svijetu. Legac tako navodi da su neki od prijašnjih dobitnika ove nagrade poznati vijadukti i mostovi u svijetu – 2001. Oresund Fixed Link Bridge Project u Danskoj, 2003. President JK Bridge u Brazilu, 2005. Viadukt Millau u Francuskoj, 2007. most br. 3 preko rijeke Yangtze u Nanjingu, Kina, i mnogi drugi.
Legac je na dodjeli nagrade za HC od neposrednih učesnika u projektu bio u društvu revidenta izvedbenog projekta čelične konstrukcije mosta Stevea Thompsona iz RAMBOLL-a iz Danska. Legac ističe i da je zanimljiv podatak je da se u SAD-u za izgradnju i rekonstrukcije mostova godišnje izdvaja na razini ili više nego što iznosi ukupan godišnji proračun Republike Hrvatske, oko 23 milijarde dolara.
China Road and Bridge Corporation (CRBC), koji je gradio Pelješki most, objašnjava Legac, nominirao je most koji je spojio hrvatsku za ovu nagradu i to za ciljanu kategoriju uklapanja u okoliš. Postoje, veli Legac, i veći i kompleksniji mostovi, ali Pelješki most je nagrađen za estetski ugodnu i ekološki prihvatljivu praksu u mostogradnji.
Kaže da mu je žao što na dodjelu nagrade zbog drugih obaveza nije mogao doći glavni projektant mosta, Marjan Pipenbaher, a nisi mogli doći ni predstavnici CRBC-a zbog poteškoća oko viza.
– Ove nagrade Amerikanci dodjeljuju po struci. Tu struka pobjeđuje, politika nema veze s tim. Amerikanci su nas primili zbilja srdačno i s velikim poštovanjem. Poštuju naše postignuće, iznenadio sam se koliko je to pozitivno ocijenjeno s njihove strane – govori Legac. Dodaje da nije lako bilo dobiti ovu nagradu, nominacije su bile u rujnu, uža odluka se donosi u siječnju, a konačna odluka se donosi svibnju.
– Dobili smo samo obavijest da smo dobitnici, to nas je jako iznenadilo. Mi smo dobili nagradu jer svatko može prijaviti nominaciju, a dobitnik je samo upravitelj odnosno vlasnik projekta, a to su Hrvatske ceste, – kaže Legac za Vecernji.hr.
L.A.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev