>
SPLIT - Općinsko državno odvjetništvo u Splitu je nakon provedene istrage podiglo optužnicu protiv 42-godišnjaka i 47-godišnjaka zbog počinjenog kaznenog djela ugrožavanja posebnih vrsta prometa. Naime dvojcu se stavlja na teret krivnja zbog sudara koji se dogodio u srpnju 2021. godine u Hvarskom kanalu, pri čemu je ozlijeđeno devetero ljudi, od čega njih sedam teško.
Okrivljenike se tereti da su 7. srpnja 2021. upravljajući brodicama počinili navedeno kazneno djelo pri čemu su bili svjesni da načinom vožnje kojom su njima upravljali mogu ugroziti sigurnost drugih sudionika u plovidbi, ali su lakomisleno smatrali da se to neće dogoditi. Sudar se dogodio noću, a prvi poziv Nacionalnoj središnjici za traganje i spašavanje stiže u 22:23 sata s brodice koja prevozi putnike. Nesreća se dogodila na poziciji 1.5 nautičkih milja od rta Ražanj na Braču u smjeru rta Pelegrin na Hvaru.
Prvookrivljenika se tereti da je upravljao brodicom iz smjera Hvara u smjeru Splita, brzinom koja nije bila prilagođena postojećoj situaciji na moru, u stanju u kojem su njegove sposobnosti upravljanja brodicom bile umanjene, a rizik za nastanak pomorske nesreće višestruko povećan, bez upaljenih navigacijskih svjetala, pritom ne obraćajući dužnu pozornost na rutu kretanja.
Tereti ga se da je postupio protivno odredbama Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske, Pravilnika o brodicama, čamcima i jahtama te Pomorskog zakonika, a sve unatoč prijetećoj opasnosti sudara s plovilom iz protukursa odnosno brodicom kojom je upravljao drugookrivljenik od Splitskih vrata prema otoku Hvaru.
Drugookrivljenika se tereti da je, prevozeći jedanaestero putnika s mornarom, postupio protivno odredbama Pravilnika o brodicama, čamcima i jahtama i Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske, odnosno da je putnike prevozio brodicom noću, iako ta brodica nema zatvoreni prostor za prijevoz putnika, a putnici i posada nisu imali na sebi prsluke za spašavanje, kao i da nije bilo upaljeno kružno svjetlo, zbog čega mu je bilo otežano osmatranje, a plovilima iz suprotnog smjera otežano uočavanje, prepoznavanje ili razlikovanje navigacijskih svjetala na njegovoj brodici i njegovog smjera kretanja.
Tereti ga se i da brzinu brodice nije prilagodio njenim osobinama niti je stojeći na nogama osmatrao smjer kretanja brodice.
Zbog svega navedenog, okrivljenike se tereti da nisu pravovremeno reagirali tijekom postupanja u hvarskom kanalu zbog čega je došlo do frontalnog (pramčanog) sudara ovih brodica, uslijed čega je mornar zadobio osobito tešku tjelesnu ozljedu, četvero putnika tešku tjelesnu ozljedu, a dvoje putnika laku tjelesnu ozljedu, dok je na brodici kojom je upravljao prvookrivljenik nastala šteta u iznosu od 105.000,00 eura (protuvrijednost od 791.070,00 kuna), a na brodici kojom je upravljao drugookrivljenik u iznosu od 20.250,00 eura (protuvrijednost od 152.563,50 kuna).
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev