>
Potpredsjednica saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu Ivana Marković poslala je priopćenje vezano za nedavne vijesti oko Jadrolinijinog broda Sv . Duje na čiju je, kaže, kupnju upozoravala više puta.
Priopćenje Ivane Marković prenosimo u cijelosti:
- U ovih par dana doznali smo dvije važne vijesti vezane za slučaj Jadrolinije. Prva je vezana za smjenu ili ako hoćete ponovno neimenovanje člana Uprave Hrvatskog registra brodova (HRB) Zlatka Košte, iste one osobe koja je potpisali tzv. neslužbeni izvještaj o tragediji na trajektu Lastovo. Smatram to znakom upozorenja što se eto dešava s onima koji se usude dirnuti u HDZ. Malo je danas takvih ljudi, a ovo im je jasna poruka.
Druga je da je Agencija za istraživanje nesreća u morskom i ostalom prometu izradila izvještaj o nesreći. Međutim, to nije oni izvješće koje je izašlo kao neslužbeni iz nadležnog ministarstva (a koje ministar MMPI nije demantirao), već izvješće Agencije koja ne utvrđuje krivnju nego daje preporuke da se stvari poprave.
Ono što je meni upalo u oko je to da se izrađeni izvještaj koji je nastao na temelju istrage dostavljen na očitovanje Upravi Jadrolinije te Hrvatskom registru brodova, istima onima koje prvo neslužbeno izvješće i njegov potpisnik, sada bivši član Upravnog vijeća HRB, optužio kao glavne i odgovorne za to da je došlo do tragedije odnosno za neuspostavljanje sustava upravljanja sigurnosti o čemu sindikati trube još od prije nesreće. Ono što smo također doznali, doduše neslužbeno, da se izvještaj Agencije u ključnim elementima podudara s rezultatima istrage ministarstva.
Ključno je pitanje što ministarstvo čeka s objavom svoga izvješća i koliko će političkih filtra isto proći? Izvješće ministasrtva utvrđuje krivnju i njega još nema.
Još jedna vijest koju smo doznali, a koja je itekako vezana za Upravu Jadrolinije je da se na Dugom otoku sprema prosvjed radi broda Sv. Duje. To je trajekt koji je kupljen i pompozno najavljivan u parlamentarnoj kampanji za relaciju Split- Supetar, a o kojem se pisalo nadugačko. Kupljen je kao da pomladi flotu u Grčkoj, koštao 7,7 mil EUR unatoč upozorenju HRB da nije adekvatan i da treba brojne prilagodbe brod je ipak kupljen pa išao na dodatan remont od cca 2 mil EUR. I to je bilo bezuspješno jer ne može krcati kamione preko 10 t, smanjen je kapacitet putnika za 30% , ne zadovoljava uvjete sigurnosti pa da ga puste u kakav takav promet skrpali su ga tako da su mu zavari garažu. Dobar posao u Grčkoj! Ovo ljeto vozio na manje frekventnoj liniji Gradac- Hvar , pa su ga prebacili na liniju Dugi otok. Sad otočani najavljuju prosvjed za naredni četvrtak jer ne žele trajekt koji ne može krcat kamione.
Ne može za Supetar, ne treba Gradcu a ne žele ga ni stanovnici Dugog otoka. To je slika i prilika HDZ-ove Uprave Jadrolinije i više nije dovoljna samo smjena Sopte već kompletnog načina upravljanja ovom tvrtkom ,ali dok HDZ harači državom to neće biti moguće. Lako će naći oni nekog novog Soptu kad budu stjerani u kut.Ništa nije sveto u zaštiti organizacije i načina upravljanja. Umjesto smjene Uprave, brze i učinkovite istrage bez kalkuliranja da se dozna istina da se ovo više nikad ne ponovi mi imamo kompromitiran proces", poručila je Ivana Marković u priopćenju.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev