>
PULA – Kaže se da je porinuće broda jedan od najuzbudljivijih trenutaka u brodogradnji. Pokusna plovidba je zadnji ispit koji brod mora položiti prije nego ga njegovi graditelji predaju u ruke naručitelju.
Ekipa HTV-ove emisije More odradila je 9-satnu pokusnu vožnju sa svim testovima – broda kojeg je pulski Tehnomont izradio za norveška ribogojilišta.
Brod je dug 24, a širok 11 metara. Potezne sile 12 tona, nosivosti 120. Maksimalna mu je brzina 11 čvorova.
– Do pulskoga lukobrana plovilo se sporije a nakon njega punim gasom 5 sati bez stanke. Radi se o testu izdržljivosti, prati se opterećenje te svi parametri motora, buka i propulzije samoga broda – objašnjava voditelj gradnje Niko Skala.
Motor nadgleda mehaničar Gianni Lizzul, jedan je od najboljih poznavatelja brodskih motora. Punih 50 godina proveo je u makini i još bi da godine ne pritišću. Cijeli proces budno prati i predstavnik naručitelja Gordan Polonio.
– Dosta sam zadovoljan. Tehnomont radi dosta kvalitetne brodove u skladu s tehničkom specifikacijom. Mogu reći da su iz broda u brod, budući je ovo već 7. brod – vidljiva poboljšanja u svim segmentima. Zadnja dva broda bila su napravljena iznimno kvalitetno – kaže Polonio.
Za čistu će desetku brod morati pokazati odlične maritimne sposobnosti.
– Ispituje se kormilarenje, zaustavljanje ili kočenje broda, bočni porivnici odosno naglo okretanje u lijevo i udesno, dakle niz testova upravljivosti o kojima najbolje svjedoči kapetan pokusne plovidbe Mario Jelovica.
Iskusan u dugoj plovidbi ali i nizu sličnih. Ovo mu je treći Tehnomontov brod.
– Pa kod ovoga su dosta dobre. Normalno, to ovisi od broda do broda. Ovo je baš ‘servisni brod’ kojemu je i u opisu posla da bude dosta dobar za manevriranje, a takav i jest. Ima i pramčani i krmeni potisnik tako da je jako dobar što se toga tiče. Zasad sve radi, ali ja ću odahnuti kad se mi vežemo i kad smo sigurni za rivom. Onda je sve u redu – priča Jelovica za HTV.
Dorina Tikvicki, More
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev