>
Manija slikanja računa postala je dio folklora onih koji su se (doduše pohvalno) ohrabrili izići iz vlastite komfort zone i otputovati u susjedno selo. Problem je kad to selo ili grad žive od turizma, pa cijene prilagođavaju tržištu, a to čovjek navikao na pivu iz dućana ispred seoskog zoga za balote nije naučio, pa ostane “vidno šokiran”. Takvi su danas naučili koristiti mobitele s kamerom i internetom, pa cijeli svijet mogu maltretirati svojim “vidnim šokovima”.
Ulazite li u luksuzne hotele i restorane, očekujete valjda da će i cijena biti skuplja od cijene smještaja u studio apartmanu ili ručka u lokalnoj menzi ili bifeu. Normalan čovjek tako će znati da kava na viđenijoj lokaciji ili onoj s koje je najljepši pogled, vrijedi barem duplo ili troduplo više od kave u susjednoj ulici gdje toga nema, a barem pet ili deset puta trebala bi biti skuplja nego u seoskoj birtiji.
Ljetnu zanimaciju neiskusnih hrvatskih short-distance turista komentirala je tako i stranica Dnevna doza prosječnog Dalmatinca, pa je uz sliku jednog takvog, fiktivnog doduše, računa, napisano:
“Stvarno nije u redu… Jedna kava – JOJ. (svi slikajte vaše račune 2022. i kukajte)”
Naravno, objava je skupila stotine lajkova i komentara od kojih neki nisu shvatili zafrkanciju, pa je autor morao i pojasniti:
“Post je parodija na objavljivanje računa u sezoni. Nije pravi račun. Postoje ljudi koji dolaze na more samo se čudit cijenama.”
Iščuđivačima tržišne ekonomije preostaje tek udijeliti savjet: Želiš li znati cijenu kave ili sendviča – pogledaj cjenik. Ako si žedan i gladan i nije ti bitan pogled – skokni do dućana i popij kavu iz aparata. A želiš li biti turist i uživati u lijepom pogledu ili mjestu gdje ćeš biti viđen, pripremi se sad na šok – to ti nešto i košta…
J.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev