>
Danas su javnosti predstavljene prve dvije od četiri kontejnerske STS (ship to shore) dizalice, koje će se koristiti za prebacivanje kontejnera između brodova i terminala.
Ove dizalice jedan su dio ulaganja ukupno vrijednog 380 milijuna eura. Rijeka Gateway terminal nakon pune realizacije u dvije faze imati će kapacitet veći od milijun kontejnerskih jedinica (TEU) na godinu te će, tvrdi se, biti tehnološki najmoderniji u ovom dijelu Europe. Početak rada terminala očekuje se sljedeće godine.
Druge dvije dizalice očekuju se tijekom prve faze izgradnje terminala, a sve će dobiti imena po ženama koje su ostavile značajan trag u povijesti i sadašnjosti Grada Rijeke, dok će prostor terminala postati Trg snažnih žena Grada Rijeke, piše Index.
Sve dizalice na terminalu bit će električne, a napajanje je osigurano isključivo iz održivih izvora energije. Radi smanjenja utjecaja na okoliš i buke, brodovi na terminalu će pri utovaru i istovaru gasiti bučne brodske motore jer će se napajati električnom energijom s terminala.
Član Uprave Rijeka Gatewaya Tomislav Rosandić rekao je da će terminal izravno otvoriti 300 radnih mjesta, a neizravno puno više jer takvi projekti privlače dodatne investicije u proizvodnju, skladištenje i logističke objekte. Vjeruju ovdje kako bi ovaj terminal Rijeku mogao vratiti na globalnu kartu važnih luka.
Ravnatelj Lučke uprave Rijeke Denis Vukorepa podsjetio je na potpisivanje koncesijskog ugovora s Rijeka Gatewayem u studenom 2021., ocijenivši da je to najveći ugovor u povijesti riječke luke, odnosno da je riječ o najvećem i najznačajnijem projektu u povijesti riječke luke.
Vukorepa je istaknuo da ukupna ulaganja u novi kontejnerski terminal iznose gotovo 600 milijuna eura. Od toga je ulaganje Lučke uprave u izgradnju 400 metara obale sa zaobaljem iznosilo oko 107 milijuna eura, ulaganje Lučke uprave i HŽ infrastrukture u izgradnju novog intermodalnog terminala oko 32 milijuna eura, a ulaganje Hrvatskih cesta u cestu DC 403 oko 70 milijuna eura. Lučka uprava uložila je u internu spojnu cestu oko 4,5 milijuna eura, a koncesionar, Rijeka Gateway u dvije faze ulaže 380 milijuna eura.
J.T.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev